Отвъд смартфоните планирате ли да предложите на потребителите други видове устройства? В миналото пускахте лаптопи. Ще направите ли експанзия в тази категория, както и при таблетите? Ще видим ли цяла екосистема от Honor?
- Нашата компания не е само за телефони, а както споменахте – за лаптопи, таблети, носими устройства, каквито имаме. Осъзнаваме, че цялостната екосистема е много важна за нас. Ще подготвим такива продукти и ще ги пуснем в точния за това момент. Имаме план и сме решени да действаме в тази посока.
Когато беше част от Huawei, Honor беше бранд, насочен предимно към младите. Това променя ли се сега?
- Това е минало. Това е история. Откакто Honor е независима марка, тя се опитва да говори на всички потребители и задоволява техните нужди с различни иновативни продукти с високо качество
За този период не сте променяли софтуера на устройствата си и той е много сходен с този на Huawei. Планирате ли някакви действия в тази посока?
- Трудно е да кажем, че са еднакви, защото имат различни функции. Що се отнася до потребителския интерфейс, работим и ще продължаваме да работим в тясно сътрудничество с Google. С нашите инженери и тези на Google ще максимизираме нашето разбиране за потребителското преживяване и ще се опитваме да го направим по-добро.
Това ли е най-голямото Ви предизвикателство – да се разграничите от Huawei в момента?
- В момента ние сме конкуренти. Пуснахме новия си продукт и всеки друг бранд, независимо какво е името му, ще бъде наш конкурент. Освен това ние сме много отворени към конкуренцията и подготвени за нея, независимо дали става дума за Xiaomi или някой друг. За нас те са едно и също – конкуренти.
Как ще се отличите от останалите в региона, за който отговаряте? Източна Европа е доста по-различна от Западна Европа например. Има много ценово ориентирани пазари.
- В региона, за който отговарям, попадат много държави. Всяка от тях има своя икономика, култура. Ние уважаваме всичко това. Въпросът е да направим правилното нещо, така че да комуникираме правилно с потребителите. Не мисля, че цената ще бъде стратегическото тук. Ключов фактор е преживяването на потребителите – то стои в центъра. Както споменах, ние гледаме на нещата дългосрочно.
Казахте, че отваряте офиси в региона. Планирате ли да отворите такъв и в София?
- Да, имаме план и го следваме стъпка по стъпка. В някои държави от региона вече имаме свои звена, вместо да разчитаме само на дистрибутор. Това показва колко сериозно се отнасяме към въпросния пазар. Например вече имаме офиси в Чехия, Финландия, Румъния, и определено ще имаме в България.
Как си представяте Honor след 5 години?
- На първо място искаме да сме най-доверената и обичана марка. Това няма да дойде само от продуктите, но от цялостното преживяване – от покупката до потреблението и дори до сервизната дейност след това. На второ място искаме да сме марката, която да изниква веднага в ума на потребителите.