IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лиу Ган Скофилд: Huawei постигна целите, които си постави за 2021 г.

Лидерът на Huawei за България и Северна Македония споделя повече за стратегията на компанията и новите ѝ продукти

13:53 | 31.01.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Huawei</em></p>

Снимка: Huawei

Лиу Ган Скофилд има над 11-годишна кариера в Huawei, която започва през 2010 г. Тя стартира с една година работа и обучение в централата на компанията в Китай, последвани от 10 години работа и живот зад граница. От 2011 до 2017 година отговаря за развитието и продажбите на продукти от линията Mobile Broadband в Япония. Изпълнявал е и длъжността директор Продажби и значително допринася за това MBB продуктите на Huawei да заемат първо място по пазарен дял в Япония. През 2018 година кариерата му за Huawei продължава в Швеция – пазар с преобладаващо значение на премиални продукти от висок клас. 11-годишната кариера на Скофилд в Huawei съвпада с бързото развитие на потребителския бизнес на компанията – Huawei Consumer Business Group. А за над 10 години опит в чужбина, той е отворен към различни национални култури и обичаи и с удоволствие ги изживява. Пътешествието му продължава в България, където от април тази година е Генерален мениджър на Huawei Consumer Business Group за страната и Северна Македония.

Поехте бизнеса с потребителски стоки на Huawei в България през април 2021 г. Как бихте обобщили случилото се през изминалата година?

- Преместих се в България през април миналата година. Мисля, че последните 10 месеца, откакто съм тук, бяха доста натоварени и успешни за мен и за моя екип. Смятам, че успяхме да постигнем много за този период. На първо място, като новодошъл в България, трябваше бързо да се запозная с пазара, с бизнеса, с екипа, но и да установя отношения с нашите местни партньори. На второ място, ускорихме въвеждането на нашата стратегия 1+8+N в допълнение към инвестициите ни в бизнеса със смартфони, които не сме прекъсвали. Освен това разширихме и бизнеса си отвъд смартфоните. Увеличихме инвестициите си на българския пазар, вместо да ги намалим. Така например заложихме повече на местната екосистема и на много услуги. Освен това тази година проведохме редица маркетингови кампании - през ноември пуснахме смартфона nova 9, а през юли и на най-новото поколение умни часовници Huawei Watch 3, по-късно и серията Watch GT 3. Високият клас MateBook 14s също е тук. Същевременно пуснахме и нова продуктова категория с гейминг монитора MateView GT. Постигнахме целта, която си бяхме поставили в началото на годината. А сега започваме 2022 г. с премиера в България на култовата серия смартфони P50. Знам, че потребителите очакваха P50 Po и той вече е тук, и не само той. С него дойде и сгъваемият P50 Pocket.

Кои бяха най-големите Ви предизвикателства за миналата година?

- Преди да дойда в България, екипът на Huawei в страната вече беше постигнал страхотни резултати. Така че за мен най-голямото предизвикателство е как да изведа бизнеса на Huawei и българския екип на едно ново ниво, особено след въздействието на санкциите на САЩ срещу компанията и кризата с пандемията. Смятам, че трябва да приспособим стратегията си и непрестанно да разширяваме нашите възможности, да подготвим целия екип за бъдещото разширяване на бизнеса на компанията.

А как се развива бизнесът след действията на Съединените щати?

- Както знаем, действията на САЩ продължават от повече от две години и ние трябва да гледаме отвъд тези две години, когато срещнахме големи предизвикателства. Но смятам, че въпреки всичко това нашият бизнес се представя доста добре. Бизнесът ни се разраства. Действията на САЩ ни принудиха да предприемем някои промени.

На първо място, ускорихме внедряването на стратегията 1+8+N. Както казах, в допълнение към бизнеса ни със смартфони, в който усилено инвестираме, разширихме и бизнеса си с други устройства. Разширихме портфолиото си от продукти отвъд смартфони. На второ място, ускорихме изграждането на екосистемата ни. Например Huawei Mobile Service, Huawei AppGallery, както и операционната ни система Harmony OS. До момента има над 180 млн. устройства, които ползват Harmony OS. Освен това платформата Huawei Mobile Services вече се превърна в третата по големина платформа по рода си в света. Месечно активните потребители на Huawei AppGallery вече надхвърлиха 550 млн. Мисля, че управляваме добре бизнеса си в отговор на тези предизвикателства.

Кой е най-големият урок, който научихте от всичко това?

- Честно казано, предизвикателствата винаги вървят ръка за ръка с възможностите. Ние сме готови да се справим по-добре с тези предизвикателства с позитивно отношение. Това, което аз научих, е, че трябва да запазим нашите инвестиции в развойната ни дейност, за да разширим нашите технологични възможности. Huawei вече има над 200 хил. служители. 53% от тях работят по развойната дейност. Huawei отделя 10% от годишните си приходи за изследователска и развойна дейност. Само през 2020 г. компанията инвестира 21,8 млрд. долара в това, което е около 16% от годишните приходи на компанията. Досега акумулираните ни инвестиции в R&D вече са надхвърлили 110 млрд. долара.

Второ, трябва да отстояваме индустриалните си цели. Huawei е отдадена на индустрията компания. Затова винаги призоваваме за сътрудничество със здравословна конкуренция, защото смятаме, че само така цялата индустрия може да се движи напред. Залагаме на фокусирани върху потребителя практики, за да можем да предоставяме най-добрите продукти, най-добрите решения, така че да отговорим на тяхното търсене. Вярваме, че докато остояваме тези принципи, нашите потребители ще продължат да обичат бранда Huawei и нашите продукти.

През ноември представихте смартфона nova 9 във Виена. Как вървят продажбите му?

- На 21 октомври нашият екип за Централна и Източна Европа плюс Скандинавския регион проведе премиерата на nova 9 във Виена. На събитието присъстваха над 700 души от партньорските ни компании. Веднага след това Huawei Bulgaria пусна предварителните поръчки и продажбите. Освен това инвестирахме значително в маркетинговата кампания, включително си сътрудничим си с Михаела Филева и Ивет Лалова. Заложихме на билбордове, в дигитална реклама. Като цяло представянето на nova 9 в България е най-доброто в целия регион, което е впечатляващо, след като населението на страната е 7 млн. души. Резултатите надминаха очакванията ми. Така че продажбите на линията са с почти 180% повече спрямо тези на модела P40 Pro. От 2016 г. Huawei предлага телефони от серията nova на пазара. До края на септември на 2021 г. Huawei има над 180 млн. потребители на серията nova. Това означава, че брандът nova вече има стабилна база от потребители.

Миналата година Huawei представи и нови умни часовници. Има ли все по-голям интерес към т.нар. wearables (носимите устройства) у нас?

- Да, особено след пандемията. Според проучване на IPSOS потребителите мислят все повече за физическото си здраве и спортуват повече. Това води до увеличаване на пазарното търсене на носимите устройства, включително на умните часовници и гривни. Наблюдаваме същата тенденция и в България. Според нашите вътрешни изчисления и прогнози категорията ни с носими продукти е продължила да расте и през 2021 г.

Започнахте силно 2022 г. – с представянето на два нови смартфона от P серията Ви. Говоря за насочения към фотографията P50 Pro и сгъваемия P50 Pocket. Какво да очакват потребителите от фотографските възможности на първия?

- Всъщност фотографските възможности и на двата модела са много големи. Важно за P50 Pocket е, че не прави компромиси с качеството на камерата, а сгъваемият му дизайн позволява основната камера да се използва и за селфита, веднага ще видите разликата. А Huawei P50 Pro от излизането си насам оглавява класацията на DxO Mark. Каквото и да очакват потребителите, мисля, че ще надскочим очакванията им. И по отношение на цветове, и на приближение, на интелигентни функции, които позволяват на всеки да прави отлични снимки, доверявайки се на автоматичните настройки на камерата според сцената, както и на мощни възможности за ръчни настройки, снимане в RAW формат, и други, които ще задоволят експериментаторския дух на професионалиста.

P50 Pocket е ново устройство в сегмента с огъващи се смартфони на компанията. Какви са очакванията Ви за продажбите му и търсят ли се подобни устройства у нас?

- P50 Pocket e много иновативен продукт, който демонстрира силата на технологиите и дизайна, и може би задава тон за бъдещето. Той не е масов, поне не към този момент, а е насочен към хората, които искат да притежават нещо съвсем ново като концепция, уникално, да тестват потребителско преживане от нов тип или да се отличават с артистичния си дух, отразен и в мобилното им устройство. Съдейки по все още активната кампания за предварителни поръчки, търсене в България има. Наистина се радваме, че P50 Pro и P50 Pocket ще бъдат в ръцете и на българските потребители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още