IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мартин Кадинов: Гейминг стриймингът бележи постоянен растеж

Стриймингът, игрите и електронната търговия вече намират пресечната си точка, твърди организаторът на Българския гейминг маратон

09:31 | 02.05.21 г.
<p>
	<em>Снимка: TDB Play</em></p>

Снимка: TDB Play

В Азия се наблюдава все по-голям интерес към нов тип пазаруване – през стрийминг. Могат ли стриймингът, геймингът и търговията на дребно да намерят пресечна точка и къде би била тя?

Определено да. Това се случва и сега и у нас, но в по-малък мащаб и не толкова „инстантно“. За пример – солидна част от профила на стриимърите (и ютюбърите, и т. нар. инфлуенсъри) е приход чрез афилиейт търговия – линкове или промо кодове, които потребителите въвеждат. За мнозина това е основен канал на приходи, а в зависимост от типа продукт покупките могат да са инстантни или отложени. В Азия, по мои наблюдения, светът е по-ковергиран в смисъла на това, че що се касае до потребителско поведение сливането между онлайн и офлайн е много по-осезаемо, затова и онлайн търговията като цяло е по-силно застъпена.

В този ред на мисли ще засилят ли ролята си социалните мрежи в стрийминга на игри? Вече имаме добър пример в тази посока с Facebook Gaming.

Една от най-ценните стоки в рекламния свят е фокусът на хората, гледащи гейминг съдържание на живо. Не на запис, на живо! А такова съдържание има почти ексклузивно онлайн, телевизиите по-скоро не го предлагат, респективно не достигат до тази изключително ценна и скъпа демография – 15-40 г., по-голям процент от мъжки пол, а според редица проучвания, значително по-платежоспособни в сравнение с аудитория без интерес/афинитет към видео игри в същия възрастов диапазон.

Обемът на публиките расте, съдържанието, което те следят, става все по-развито, а оттам и интересът на платформите, които го предлагат, сред които лидери в Европа и САЩ са 3-те големи – Google, Amazon (чрез Twitch) и Facebook Gaming.

Предстои второ издание на Българския гейминг маратон. Какви резултати постигна миналогодишното?

Много и хубави, смея да твърдя!  Количествените могат да бъдат открити в тази инфографика, а качествените – че валидира една идея за пълноценен за публика, участници, спонсори и партньори онлайн гейминг фестивал, която, вярваме, ще успеем да изградим в едно от значимите в България събития.

Кои от популярните имена в българския стрийминг на игри ще се включат този път?

Много, но далеч не всички. Към момента списъкът е финален и имаме 40 участници, сред които имаме утвърдени, но и стартиращи стриймъри.

Зад Българския гейминг маратон стои създадената през 2020 г. агенция с фокус върху видео игрите и електронните спортове TDB Play. Какви резултати записа тя за една година на българския пазар?

Успяхме да поставим солидна основа, върху която да градим. Считаме, че видео игрите, електронните спортове и иновативните медийни формати имат голямо бъдеще, а за нас е важно да изграждаме развитието си върху солиден фундамент. Освен екипа, който към момента е малък, но изключително потентен и ефективен, изградихме и ключови взаимоотношения с клиенти, колеги от бранша и партньори.

Почти завършихме и 3-те студия за продукция на видео съдържание, от които ще можем произвеждаме качествени продукции.

Какви амбиции имате отвъд гейминг маратона?

Световна доминация, чрез мир, любов, любопитсво и креативност. 

А сериозно – вярваме, че поп културата на видео игрите и гийк/интернет тепърва ще диктува тенденциите в забавленията, медиите, модата и, разбира се, бизнеса. Имаме желанието да сме пионерите в този процес на обществена трансформация.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:20 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още