Стела Точева е EMEA Sales Director в Modis и работи в компанията от 2011 година.
Г-жо Точева, в края на февруари станахте носител на сребърно отличие в сферата на продажбите от Stevie Awards for Sales & Customer Service. Разкажете ни повече за наградите.
За 14-та поредна година наградите Stevie отличават професионалисти и бизнеси с изключителни постижения в сферата на продажбите и обслужването на своите клиенти, както и в развиването на своята дейност. Сред номинираните попадат компании и техни представители от цял свят и почти всяка една индустрия, като кандидатите трябва да представят своя напредък и иновативни подходи, добавили по-голяма стойност за техните клиенти. Тазгодишното издание имаше за фокус постиженията на номинираните през изминалата 2019-та година. В категорията Woman of the Year in Sales финалистите бяха 10 – предимно представители на компании от САЩ, а журито включваше 18 души - бизнес лидери в големи международни компании.
Кои са постиженията ви през изминалата година, станали повод за номинацията и довели до това признание?
На първо място, въпреки че наградата е индивидуална, постиженията се дължат на екип от над 1400 души в България и още над 3500 души, с които работим в Италия, Испания, Германия, Франция, Великобритания, Полша и Румъния. През последните близо 2 години успяхме да изградим една добре функционираща регионална структура, в която колегите ни от всички тези страни си партнират и се подкрепят. Работим успешно и с останалите компании, които са част от Адеко Групата.
Непрекъснато търсим нови възможност да разраснем бизнеса си, като ключов фактор за успеха ни е възможността да предоставяме решенията си в множество различни индустрии. Гордеем се, че през 2019-та година постигнахме сериозен ръст в продажбите си, като ни се довериха значителен брой нови клиенти, сред които и един от глобалните технологични лидери.
Тук искам да отбележа и все по-голямата разпознаваемост на Модис като партньор за много международни компании, както и признанията ни за „Компания на Годината 2019“ от International Business Awards и за „Аутсорсинг Доставчик на Годината 2019“ от Българска Асоциация на Софтуерните Компании и Българската асоциация за иновации, бизнес услуги и технологии AIBEST.
Каква беше оценката на журито за всички тези резултати?
Членовете на журито останаха впечатлени от темповете на развитие на бизнеса ни през последната година, от привлечените клиенти, както и от професионалния ми път в компанията. Името „Модис“ е сравнително ново в сферата на ИТ аутсорсинга, но смятам, че бързо се налагаме като един от най-надеждните партньори за големи и развиващи се бизнеси от Централна и Западна Европа, както и от САЩ.
Споменахте своя професионален път в компанията. Как се разви кариерата ви в рамките на Модис през годините?
През 2011 г. се присъединих към екипа на Адеко България като Консултант Продажби. По-късно преминах през ролите на Управител на клона в София, където работеше най-големият ни екип, както и на Търговски Директор на компанията. През 2017 г., след отделянето на ИТ аутсорсинг бизнеса на Адеко под новия бранд - Модис, поех ролята на Търговски Директор за България и ЕМЕА региона с фокус създаване и развиване търговската структура на организацията.
Модис България също бе отличена от наградите Stevie Awards for Sales & Customer Service през тази година. Разкажете ни повече.
Да, организацията ни в България напълно заслужено получи бронзово отличие в категория Customer Service / Contact Center Outsourcing Provider of the Year, като също е една от малкото компании от Европа, отличени в тази категория. В България вече имаме над 1400 колеги, които предоставят Data Infrastructure, Service Desk и IT Support улуги, разработване и поддръжка на приложения, както и аутсорсинг на различни бизнес процеси за нашите клиенти. Това прави страната ни най-успешната локация в рамките на ИТ аутсорсинг организацията на Модис на глобално ниво.
Как събитията от началото на годината ще повлияят на бизнеса ви? Изпитвате ли затруднения?
Със сигурност пандемията и последствията върху световната икономика са огромно предизвикателство за всяка една индустрия. Но въпреки очаквания негативен ефект ние се възползваме и от някои възможности, открили се пред бизнеса ни. На първо място, искам да отбележа бързите и адекватни мерки, които предприехме, за да предпазим всички свои колеги и да осигурим нормален ритъм на работа за всеки един от тях от вкъщи. Разбира се, искахме и да продължим да предоставяме услуга за своите клиенти с най-високо качество. Оказа се, че от една част от партньорите ни започна да идва дори по-голям обем от работа, за който вече имаме готовност. Достатъчно гъвкави сме и очаквам дори да отбележим ръст през годината.
В следващите седмици ще преразпределим и обема от работа на различните ни локации в Европа с цел оптимизация на натоварването и свободните ресурси, което означава, че още ключови за Модис проекти ще бъдат поети от екипа ни в България. Разбира се, продължаваме да наемаме и нови хора на различни позиции в компанията за офисите ни в София и Пловдив.
Какви са плановете ви за развитие в България? Защо страната ни е толкова ключова локация за Модис и за аутсорсинг сектора като цяло?
От години страната ни е атрактивна аутсорсинг дестинация предимно заради големия брой добре образовани млади хора с подходящи умения, чуждоезикови и ИТ профили (всъщност, България е на 3-то място в света по брой ИТ специалисти на глава от населението). Клиентите ни оценяват високо обслужването, което получават, както и професионалната работа на нашите колеги. За да привличаме все повече такива служители, активно си партнираме с образователни институции в цяла България.
Откриването на новия ни офис в Пловдив в края на 2019 г. бе още една стъпка към разрастването на бизнеса ни в България. През следващите години планираме нови инвестиции и разрастването ни до 3000 души у нас.