- Важно е да се отбележи, че до средата на 2017 г. компанията не продаваше нищо. Тя имаше само развойна дейност. Поради тази причина имахме огромни инвестиции от няколко милиона лева. Стартирахме продажбите през миналата година и за няколко месеца генерирахме приход от 190 000 лв. През тази година ръстът ще бъде 2,5-3 пъти до около 500 хиляди лв.
- Какъв ръст очаквате през следващите години?
- През 2019 г. очакваме по отношение на приходите да нараснем 2-3 пъти. Но големият ръст ще дойде след 2020 г., когато компанията ще бъде построена с цялостния си екип. Защото в момента BIODIT има предимно R&D отдел. Тепърва предстои изграждането на търговския екип. 500 000 лева приходи без търговски екип си е доста показателно. След 2020 г. очакваме големия ръст, когато всъщност планираме да излезем на четири големи пазара. И то не само с хотелското ни решение, но и с решението за контрол на достъпа в бизнес сгради.
Имаме и едно иновативно решение, за което смятаме, че ще бъде изключителен хит на пазара. То бе пуснато в България преди едва десетина дни. Става въпрос за биометрично заключване на входните врати на апартаментите. Подписахме партньорски договор с най-големия производител на блиндирани интериорни врати у нас - „Солид 55“. С него съвместно разработихме продукт за техните врати. В момента много голям брой техни клиенти си отключват вратите с пръстов отпечатък, без да има нужда да носят ключ.
Има огромен интерес към технологията от няколко международни европейски производители на врати. Капацитетът на продажбите им общо е около 6 млн. врати годишно. И около 12% от този продажбен капацитет са електро-механични врати, на които бихме могли да монтираме нашите системи. Става дума за поне около 600 000 врати като потенциален пазар, от който в идните 2-3 години ще вземем голям дял.
- През миналата година планирахте навлизане и на германския пазар чрез партньор. Докъде стигнаха тези планове?
- Всъщност планирахме навлизане на четири пазара – Великобритания, Германия, Франция и Испания. След мащабно проучване на колегите ни от търговския отдел се фокусирахме върху два конкретни пазара на първо място, но най-вече Испания - заради бума в туризма, който преживява страната. В Испания в момента има 92 121 хотела - двойно повече от тези във Великобритания или Франция и с около 40% повече от тези в Италия.Нашият основен бизнес към този момент е насочен именно към хотелския бранш. Затова се насочихме основно към испанския пазар. Втората причина да изберем испанския пред германския пазар са резултатите от тестове, които направихме. Оказа се, че в Испания има много повече early adopters клиенти.
Германският пазар е доста скептичен към чуждестранни производители. До голяма степен германците са резервирани към чуждите продукти, докато в Испания не е така. Вече имаме три хотела, които са оборудвани с наша технология, като пилотен проект първоначално, но вече имат петгодишни договори за ползване.
- Може би успехът в Испания е свързан с факта, че все пак там ви познават. Компанията ви беше основана там?- Да, до голяма степен сте прав. Компанията е позната. Както казах, и новите технологии се приемат добре. Факт е например, че почти всяко пето заведение, в което влиза човек в Испания, извършва контрол на работното време чрез биометрични системи.
Има и друг факт от значение. След Франция и Германия именно Испания е страната в ЕС, която засилено инвестира в стартъп индустрията. Преди четири години се създаде голям стартъп хъб, със Софтуерен университет във Валенсия. Привлякоха няколко технологични компании а след началния успех всички големи банки влязоха, за да финансират проекта. Общината отпусна няколко сгради безвъзмездно. Онова, което някога беше изоставено пристанище, сега е най-големият стартъп хъб в Испания. Там в момента има около 250 технологични компании само в този акселератор – с невероятни продукти и огромни инвестиции. Към момента има шест-седем фонда от Испания, Германия и Франция. Това е пример за това как за четири години една държава успя да направи това, което искахме да направим със „София тех парк“, но за съжаление не успяхме.- Разкажете малко повече за другите продукти. Предлагате биометрични четци за контрол на достъпа и до производствени халета и фирмени сгради. Как се развиват тези продукти?
- Ние тестваме всички наши продукти първо на българския пазар. За наше много голямо учудване българинът приема добре новите технологии. Вече над 40 големи предприятия в страната с по над 100 служители са ни клиенти само за последните шест месеца. Всяка трета позната на широката публика фирма производител в страната ни е клиент. Признаваме си, този интерес много ни изненада. Основно те се възползват от системата ни за контрол на работното време, тъй като там производствените процеси обикновено са на няколко смени. И при 500-1000 души персонал процесът на контролиране е доста труден. Оказва се, че има наистина нужда и голямо търсене на подобно решение. В момента няма седмица, в която да не оборудваме нов клиент. Над 24 000 души персонал в тези предприятия вече ползват нашата система за контрол на достъпа и контрол на работното време.
Но това е нова тенденция. През последната година сякаш „нещо се счупи“ в България. Още ми е трудно да отговоря каква е причината за този внезапен интерес, самите ние се изненадваме. Сред клиентите ни е и най-голямата болница в Русе, предстои да оборудваме още две болници в провинцията. До края на годината имаме 6-7 големи обекти, които предстои да бъдат изпълнени.
- Car®Sec е друг Ваш известен продукт. Какво е търсенето към момента?
- Доста интересно се развива. На българския автомобилен пазар, на който клиентите са задължени да слагат аларми на колите, когато сключват застраховки, все още кражбите са значителни. Ние сме единствената компания обаче, която може да се похвали с 99% защитени автомобили. Имаме 24 опита за кражба за малко над година, откакто стартирахме монтажа на системата. Имаме само два случая на застрахователни измами и нямаме реален случай на откраднат автомобил. Това е страхотен продукт, но той изисква различен тип продажба и маркетинг.
- С кои застрахователи работите в България?
- С Уника, Алианц, Дженерали, Общинска застрахователна компания и Олимпик. С тези компании имаме подписани договори за монтаж на нашите системи.
преди 6 години Видяла жабата, че подковават коня и вдигнала и тя крак! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ще успеят дедовия. Отпечатъци се крадат елементарно.Цялата философия на тая глупост е да събират колкото се може отпечатъци на овцете, понеже не са им достатъчни тия от айфоните с онова голямото копче. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Дано успеят отговор Сигнализирай за неуместен коментар