Това ли е бъдещето на стрийминг услугите - да инвестират в собствено съдържание?
- Разбира се, това е най-ценното. Съвсем скоро имаше сделка, която много добре оцени какво означава собствено съдържание - когато AT&T закупи Time Warner за огромна сума. Фокусът е именно собственото съдържание.
Какво се гледа повече в HBO GO в България - сериали или филми?
- Все повече и повече сериали. В топ 5 успяват да се промъкнат предимно филми за супергерои. Гледа се много детско съдържание, защото имаме страхотна детска секция с над 400 часа филми, както и специална Disney секция, в която под условията на родителски контрол децата могат да гледат много и най-доброто. Ние сме много горди, че благодарение на кампанията, която имаме в момента, “Възвишение” е едно от топ заглавията, което може да се види класацията ни в приложението.
Кои са най-гледаните сериали отвъд “Игра на тронове”, който всички очакват?
- Изключително голям успех наблюдаваме в момента на сериала “Западен свят”, което не е неочаквано. “Историята на прислужницата” е друго топ заглавие, което в момента е сред лидерите. Миналата година имахме изключителен успех с “Големите малки лъжи”, за чийто втори сезон вече беше анонсирано участието на Мерил Стрийп. Моят личен фаворит е “Младият папа” и съм особено щастлив от новините, че продължението, което ще се казва “Новият папа”, ще е отново дело на режисьора Паоло Сорентино и ще е отново с участието на Джъд Лоу, както и на Джон Малкович.
В България на какви устройства се гледа най-много?
- Имаме сериозно настъпление на смарт телефоните. 41,4% от потребителите гледат през такива устройства. Те са водещи в момента. След това се нареждат компютрите с 39,25%, а на трето място са телевизорите с 10,15%. Таблетите остават четвърти с малко над 8 на сто.
Коя е най-активната възрастова група?
- По-скоро над 30-годишните, но това е специфика за HBO. Ние винаги сме били позиционирани не толкова в тийн аудиторията. В нашата публика има определена зрялост, но това, което правим в момента, е, че не оставяме настрани по-младите. От няколко месеца насам инвестираме по-сериозно в съдържание, което е по-подходящо за аудитория до 20-25-годишните. Визирам “Криптон”, “Сирени”, предстоящия “Опасно привличане”. Това е съдържание, което има своя аудитория и виждаме интерес. Възрастовата група 16-25-години е изключително активна. Тя живее в телефона си. Там нещата са много по-различни от хората, които са над 35-годишни.
С какъв темп добавяте нови заглавия?
- Два пъти месечно започва нов сериал, но този темп ще расте. Увеличаваме и часовете съдържание, както се случи с детското например.
Имате партньорство с Disney за детски продукции. Компанията на Боб Айгър обаче планира да прави собствена стрийминг услуга и да изтегля съдържание от други платформи. Ще повлияе ли това на вашето споразумение?
- Нямаме представа как ще се развие ситуацията, но не вярваме да изтеглят отвсякъде собственото си съдържание. По-скоро ще намерят модел, който е микс между двете - т.е. ще имат собствена платформа, но ще запазят част от партньорствата си. С навлизането на големите платформи като Amazon, Apple в този бизнес, можем да очакваме всичко. В един момент Disney, HBO и други могат да бъдат просто отделни секции в една обща глобална платформа.
Притеснява ли Ви навлизането на големите технологични играчи?
- Не, напротив. Ние нямаме от какво да се притесняваме, защото това, което ние имаме, при тях го няма, и обратното, разбира се. Имаме самочувствието на най-добри в това, което правим, и мислим да го отстояваме.
За финал, кои са основните Ви приоритети до края на годината?
- Съдържание – като добра селекция и като часове. Локалната линия, която развивахме в последната година и половина - селекцията от 19 заглавия няма претенции да е изчерпателна, но дава онлайн дом за легално гледане на българско кино. Детската секция, която разширихме в края на миналата година, също ще има нова вълна с допълнителни часове, което ще се случи от есента.
Имаме изключително интересни заглавия, които ще излязат, и такива, които могат да се гледат в момента. Премиерата на най-новия ни оригинален сериал – „Отворени рани“ бе тази седмица. Актрисите Ейми Адамс и Париша Кларксън, заедно с режисьора Жан-Марк Вале и писателката Джилиан Флин дават сериозна заявка за поредния въздействащ сериал на HBO.
В следващите три месеца очакваме първи сезон на „Смях през сълзи“ с Джим Кери и втория сезон на „Нюйоркска комбина“ с Джеймс Франко и Маги Джиленхол. Както споменах, имаме премиерни заглавия и нови сезони по два пъти в месеца, така че съдържанието в онлайн стрийминг платформата се увеличава с интересни заглавия непрекъснато.