IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Джонатан Вокс: Visa експериментира в разплащанията във виртуална реалност

Редица индустрии показват интерес към иновативните възможности за разплащания, посочва той

08:14 | 08.03.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Visa</em></p>

Снимка: Visa

Джонатан Вокс е изпълнителен директор „Партньорства и иновации“ на Visa в Европа. Неговата роля включва работа с вътрешни екипи и външни организации, за идентифициране на ключовите технологични тенденции в света. Той е отговорен за намирането на начини тези нови технологии да бъдат включени в екосистемата на Visa с цел да подобри услугите, които компанията предлага на своите клиенти, търговци и картодържатели. С Джонатан Вокс се срещнахме на Mobile World Congress, където ни разказа повече за новите планове на компанията и центъра за иновации, който тя откри наскоро. 

Здравейте, г-н Вокс! Може би най-горещата новина около Visa в момента е новият иновационен център, който компанията отвори. Разкажете повече за него.

- Този център за иновации е част от глобалната ни мрежа от такива свързани помежду си центрове в Сан Франциско, Дубай, Сингапур и други места. Ако видим какво се случва в света в момента, все повече и повече преживявания са свързани с мобилните технологии. И ако не направите нещата правилно, потребителите няма да използват вашата услуга. Това, което ние направихме, е да спрем да правим големи продукти и вместо това да търсим начини как да открием най-добрите неща, които носят чудесно преживяване на потребителите, и да вградим в тях възможностите за разплащания на Visa. Целта е всичко да е лесно за използване, да е ефективно и сигурно.

Ще ви дам пример с Uber. Когато използвате картата си в Uber, вие не я виждате, а просто ползвате тази транспортна услуга. Първата цел на новия център за иновации е да създаде среда, в която да започнем да разбираме по-ясно кои неща се харесват повече на потребителите. Друг пример - имаме кола в иновационния ни център. Причината тя да е там е, че когато отивате на ресторант да речем, имате много различни трансакции, които трябва да направите - да резервирате, да платите сметката, да платите за паркинг, така че колата може да ви помага за всички тези разплащания. Колкото повече разбираме тези различни технологии и да подобряваме преживяването на потребителите, толкова по-добре те ще разбират, че Visa е най-добрият начин да плащат.

Върху какъв вид иновации се фокусира Visa в момента?

- Имаме три основни насоки - идентификация и дигитални ID, интернет на нещата (свързани коли, носими устройства) и умни градове. Като цяло работим по много широка гама от проекти, свързани с това как бизнесът може да подобри потребителското преживяване, както на вътрешния си пазар, така и в чужбина. Едно от нещата, които ще се случват, е, че потребителят ще влиза в магазина например, а ние ще можем да откриваме кои са тези хора, какво се опитват да постигнат, как бизнесът може да им помогне. Иновациите ни ще са насочени повече към това как се държат клиентите и какво ще е бъдещото им поведение, а следващата стъпка е избирането на технологии за извършването на всичко това. Лондон е първото място, на което постигнахме голям успех в използването на безконтактни разплащания.

Заради тези успехи ли се спряхте именно на Лондон и не се ли притеснявате от Brexit?

- До голяма степен Лондон избра нас, но да, това е важен въпрос. Лондон е центърът на финансовите технологии в Европа. Ние сме базирани и в Берлин, в Тел Авив, така че не искам да кажа, че сме само и единствено в Лондон. Но той е най-добрата база за нашите европейски операции именно поради тази причина и заради факта, че там има толкова много инвестиции в технологии, свързани с финансите, има вече създадена общност в тази област. Въпреки Brexit това е най-доброто място за нас.

Значи не планирате да изместите част от бизнеса си на друго място след излизането на Великобритания от Европейския съюз?

Не знам за подобни планове. Но като организация вече присъстваме на много места в Европа. Въпреки че нашият централен офис е именно в Лондон, през последните няколко години положихме много усилия да насочим много хора от екипа ни на много други места из Европа.

Кои индустрии са готови за цялата тази промяна, за която говорите?

- Смятам, че автомобилната индустрия вече показва голям интерес. Свързаните домове стават все по-популярни. Индустриите, като ресторантите за бързо сервиране, винаги са били пионери в използването на нови технологии. Като цяло повечето индустрии са насочили поглед към всичко това. Във всяка от тях има големи играчи, които наистина искат да са по-различни, готови са за иновации и искат да създават повече. Това, което вече сме установили, е, че клиентите знаят какво точно искат да купят още преди да влязат в магазина и разбирането на това какво е преживяването им вътре става все по-важно. Туристическата индустрия също се интересува много от идеята за “свързано” пътуване.

Има ли индустрии, които откровено изостават и не са готови за такъв тип иновации на този етап?

- Тук по-скоро можем да говорим за отделни страни и инфраструктура, отколкото да коментираме индустрии. Но като цяло някои индустрии използват повече хартия да речем. Всичко зависи и от рисковия им апетит. Да не забравяме, че понякога се сблъскваме и с индустрии, които са много силно регулирани.

Напоследък все по-голяма част от вниманието на компанията пада върху иновациите в сферата на виртуалната реалност и разширената реалност. Какво точно правите?

- До голяма степен нещата са във фаза на експериментиране. Интересуваме се как в тези реалности потребителите възприемат интерфейса, за да се инициира извършването на разплащания. Ако използвате телефона си с разширена реалност, предизвикателството не е голямо, защото можете да извършите разплащането по-лесно през него. Но ако говорим за виртуална реалност, въпросът е какъв ще бъде начинът, по който човек ще иска да направи трансакция. Тя може да се извършва след гласова команда например. Именно проучването как може да се случи всичко това е част от нашите експерименти.

Естествено възниква и въпросът за сигурността на тези разплащания във виртуалната реалност. Как ще я гарантирате?

- Хората твърдят, че е сериозен проблем. Като цяло, ако разгледаме начина, по който идентификацията се е развила до този момент, няма място за притеснение, защото първата ви трансакция се отделя от втората, от третата.

Ако използвам очила за виртуална реалност и има силна система за идентификация при регистрирането например, няма никакво значение. Системата може да провери дали сте вие, използвайки биометрични данни. Токенизацията също помага. Има много технологии, които могат да се ползват заедно, за да се гарантира сигурността на трансакциите.

Смятате ли, че хората ще започнат бързо и лесно да използват тази технология? Ще я приемем ли съвсем естествено като среда за разплащане?

- Да, щом прави живота ни по-добър. Най-добрият пример, за който се сещам, е, че преди 4-5 години всички твърдяха, че 3D технологията ще промени телевизията. Това не се случи. В крайна сметка нещата не опират до технологията, а до преживяванията на хората. Затова нашата задача сега е да разберем наистина ли ще успеем да направим тези преживявания по-добри. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:51 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още