IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Васил Терзиев: България има всички компоненти на една работеща ИТ екосистема

Бъдещето пред технологичната индустрия в страната изглежда добро според единия от основателите на Telerik

08:48 | 25.05.16 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Progress</em></p>

Снимка: Progress

Васил Терзиев е съосновател и главен изпълнителен директор на Telerik, където играе ключова роля за успешното разрастване на Telerik, от стартираща компания в България през 2002 г. до водещ световен доставчик на софтуерни решения за бизнеса, с 9 офиса в 7 държави и над 130 хил.клиенти, включително 450 от 500-те организации в списъка „Fortune 500“. 

След придобиването на Telerik от Progress (NASDAQ: PRGS) през 2014г., Терзиев пое поста главен директор „Иновации“  в Progress. На тази позиция той отговаря за дългосрочната стратегия за разрастването на Progress, идентифицирането на нови пазари и развитието на иновациите.

Васил има бакалавърска степен по „Бизнес администрация“ от Американския университет в България. Преди да създаде Telerik, той заема различни позиции в компании от високотехнологичния и инвестиционния сектор, както и сектора на недвижимите имоти.

С Васил Терзиев говорихме за бъдещето на Telerik след сливането на компанията с Progress и технологичната индустрия в България. 

Как оценявате оценявате сливането на Telerik с Progress 18 месеца след сключването на сделката?

Като цяло много позитивно, с всичките предизвикателства, които съвсем нормално имаше. Не мисля, че имаше каквито и да било негативни изненади в целия процес. Нормнално е да има трудности, предизвикателства, особено когато не си преминавал през подобно нещо в такъв размер. Често казвам на нашия екип, че на него му е много лесно да промени един навик, но когато има очакване, че на 2000 души навиците, процесите, системите, всичко ще се промени, нещата са различни. Това е един еволюционен процес, който тече бавно, но има важни неща, които трябва да се направят, за да може всичко да се случи добре - по-внимателно да се пипа, да се оформи една визия, да стане наистина една голяма компания. Особено когато става дума за обединяването на две сравнително големи компании. Изисква се време и внимателен подход към изчистването на стратегията и наместването на всички парчета.

Колко души от Progress дойдоха в България, за да помогнат за създаването на новата стратегия?

Не много, предимно такива, които се занимават с брандинг стратегията, защото това е процес, който не може нашата компания да направи сама. Каквито и консултанти да вземеш, те могат да ти помогнат чрез процес, така че да извлекат мисленето и общото между отделните хора, но както казват: Ако не си помогнеш сам, не може да ти помогне и Господ. Ние винаги сме вярвали в това, че контролираме съдбата си, че имаме идеи за бъдещето и трябва да начертаем пътя си и някой да ни помогне да направим всичко по-добро.

Наложи ли се голямо преструктуриране на бизнеса на Telerik във връзка със сделката?

Не, в нито една част нямаше. С двете компании подходихме много постъпателно, така че да няма прибързани интеграции, просто защото така се прави по учебник. Искахме да измислим къде искаме да отидем като компания, каква ни е душата, каква ни е стратегията, а след това да видим как всички тези неща подкрепят общата стратегия и посока. Ако направиш стратегия, която е базирана само на текущите продукти, които просто си събрал, това няма никаква пазарна стойност и не работи за никого. Също толкова опасано е да завиеш много в някоя посока, тогава хората и клиентите не знаят коя е тази компания. Тогава зачертаваш всичко направено. Искахме да избягаме от това и да изградим стратегия, която надгражда всичко, което имаме - като хора, клиенти, продукти, партньори.

А имаше ли съкращения на служители?

Не, напротив. Реално от придобиването при нас броят на заетите в София е пораснал, нараснал е и глобално, дори текучеството ни е по-ниско спрямо предходните години. Това показва един доста добре структуриран процес, че не сме загубили фокуса си.

Какви са следващите стъпки, които ще предприеме компанията? Вече обявихте няколко амбициозни проекта.

Да продължаваме да изграждаме една наистина много успешна компания, която решава много голям проблем на нашите клиенти.

Последна актуализация: 02:48 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 2 rate down comment 0
misanthrope
преди 8 години
:) малко грозно е това което си написал, но не е съвсем невярно.Значи първо, човекът трябва да е визионер както се казва с визия за бъдещето и то такава, че да го познае. После трябва да е харизматичен, за да може да продаде тази визия на клиентите и на обществото и на правителството и на инвеститорите и .. да поне малко подличък и нагаждач, щото.. каквото и да си говорим, тая работа не става без яко подпиране ( финансово и мениджърско) и хамериканската държава си ги подпира яко стартъпите ( най-вече през военните и разходите за отбрана) Всичко това никак не променя факта, че мантрата с ковачите на код, дето много се търсят и много пари вземат и са двигателя на икономиката и нейното бъдеще, е само за наивниците, които не отбират ни от бизнес, ни от ИТ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 0
alphaomega
преди 8 години
Истинските специалисти много рядко успяват да създадат успешен бизнес. Бизнеса е работа за хитреци и нагаждачи. Хора които са добри мениджъри и съумяват да си правят сметката. Виж например най-голямата технологична компания в света - Епъл. и нейния "основател" Джобс. Реално в началото цялата технология е била дело на Возняк (без него изобщо нямаше да има Епъл!). Той е истинския иноватор. После и целия софтуер е написан от други хора и истински специалисти........А самия Джобс по това време не разбира почти нищо от компютри и хардуер. Нито е пък е програмист. Но в крайна сметка той обира всичкото сухо накрая. Просто защото е добър мениджър със някаква визия за бъдещето която в последствие се оказва успешна и се налага на пазара. А Богатството на Возняк е едва 2-3% от това на покойния Джобс.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 2
misanthrope
преди 8 години
Абе ти *** ли си? Тая смешна фирма се продаде за 250 милиона евро. Изобщо що се обаждаш? Колко пъти да ви напиша че не е Наков някой в Телерик и никога не е бил и че Телерик и Софтуни немат НИИИИИЩО общо. Е това е пича и още няколко човека. Наков само вдигаше шум и им обучаваше студентчетата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 7
redcretin
преди 8 години
Оф моля ти се - точно тая смешна фирма с още по-смешните СофтУни и прочие :)Хубаво че Прогрес купиха последното парче та ги затриха като име.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 0
misanthrope
преди 8 години
А, той не бил ИТ специалист! Каква изненада, каква изненада! Кофти пример нещо, в светлината на мантрата "ИТтата в България са хората, те правят нещата, те правят пари"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още