Тереза Къшнър заема поста вицепрезидент „Enterprise Information Management“ във VMware. Присъединява се към компанията през 2012 г., за да въведе стратегически активности за управление и анализ на данни. Преди да стане част от VMware, е била старши директор „Customer Intelligence“ в Cisco Systems, а преди това е работила в IBM като директор „Маркетинг“, като е отговаряла за растежа на пазарния дял и приходите.
Къшнър е автор на книгите “Managing Your Business Data from Chaos to Confidence” и “B2B Data-Driven Marketing: Sources, Uses, Results”. Тя е и един от основателите на програмата VMwomen, която има за цел да насърчи разнообразието в екипите на VMware чрез менторство и дейности за професионално и личностно развитие. Именно за нея Тереза Къшнър ни разказа малко повече.
Разкажете ни повече за себе си. Как се озовахте в технологичния свят?
Озовах се в света на технологиите по стечение на обстоятелствата. Когато бях малка, баща ми имаше магазин за компютри. Той разработваше софтуер за големи платформи, но аз искрено мразех работата му, защото се налагаше да му помагам всеки уикенд. Зарекох се, че няма да се занимавам с подобна дейност в бъдеще, затова се насочих към магистратура по журналистика.
Но едно от нещата, които открих, е, че журналистите не са най-добре платените хора в света. Те работят ужасно много, но не получават достатъчно. Ето защо отидох в колежа с моята магистърска диплома и казах на ръководителя си: “Очаквам да мога да ям и да мога да си купувам обувки. Храната и обувките са важни за мен, но с журналистическа заплата трудно ще мога да си позволя повече”. Тогава той ми каза, че предишния ден при него са били представители на Texas Instruments и според него трябва да отида да говоря с тях. Ето как стартирах кариерата си в технологиите.
Как постъпихте на работа във VMware?
След Texas Instruments отидох в малък стартъп, а след това в IBM, после в Cisco, а накрая се озовах във VMware. През това време открих, че едно от нещата, от които се интересувам като журналист, е именно информация в нейните основи. Стана ми още по-интересно как мога да използвам бизнес данни, за да накарам една компания да се движи напред.
Така през 2000 г., докато работех в IBM в Париж , се замислих за това как тези бизнес данни могат да се превърнат в полезен инструмент за маркетинга. Върху тази основа развих моята дейност оттук насетне. През 2008 г. написах книга за това как да се насочим от хаоса към увереността, използвайки данните в бизнес средата. Това даде тласък на кариерата ми в бъдеще.
Знам, че се занимавате със специална програма във VMware, насочена към жените в технологиите. Как я стартирахте?
Винаги съм била единствената жена в конферентната зала. Винаги съм смятала, че ако някога имам шанса, бих направила нещо, с което да помогна на жените с интерес в сферата на технологиите. VMware беше много отворена за идеи в тази посока. Ето защо заедно с колега от отдела за човешки ресурси през 2014 г. създадохме инициативата, наречена VMwomen. Идеята не беше да променим жените, както се стремят повечето програми, а да използваме таланта им.
Жените са 51% от цялото население на света. Би било жалко да не се възползваме от потенциала на повече от половината население в света. Успехът на компаниите се гради на таланта на служителите им. В основата на VMware са иновациите. Ние правим невъзможното. Именно VMware беше компанията, която направи възможна виртуализацията на изчислителни, мрежови ресурси и центрове за съхранение на данни – нещо, което беше смятано за невъзможно преди време. За да продължим да бъдем иновативни, имаме нужда от разнообразие – то е ключът към иновациите и подхранва успеха ни.
Какво представлява самата програма?
Вече имаме няколко реализирани инициативи във VMware, които бяха насочени към малки групи жени. Това, което решихме, е да заемем по-ясна позиция и си поставихме корпоративни цели в тази посока. Първото, което направихме, беше да започнем да измерваме - какъв дял от служителите ни са жени, колко наемаме, колко от тях са повишени, колко напускат, а не искаме да си тръгват. Създадохме таблици с данни, които представихме на всеки директор, посочвайки къде можем да подобрим нещата- в наемането, в повишенията или в нещо друго. Разполагайки с тази информация, директорите създадоха планове за действие, към които подходиха изключително отговорно. Така успяхме да променим нагласите им и отношението им към жените..
преди 8 години Масово в банките на позиции от сорта на кредитни инспектори/касиери, се слагат жени, но не съм видял мъжете да се оплакват от това.Тия дето пищят за щяло и нещяло, за равенство на половете, са най-големите сексисти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ще ви дам само един пример, пък кой разбрал - разбрал...Наскоро излязоха данни, че нациите, които ядат повече шоколад имат повече нобелови лауреати на глава от населението. И повечето хора приеха това заключение доста безкритично. Сякаш никога не са чували, че за да се прави наука трябват пари. Да се яде шоколад също е свързано с пари. Събираш 2 и 2...Та така и с жените във Формула 1, жените програмисти, жените професори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Феминизма го отключи не Маркс, а сексуалната революция. Жената винаги е била в работата до мъжа си - и на полето, и на машините, и после сама е оправяла къщата. Сексуалната революция атакува тази свещена връзка между мъжа и жената, тя бе разкъсана, жената бе отделена (еманципирана). И понеже жената е по-силният пол, светът се феминизира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години По-скоро е поради липса на интерес. Познавам жени в ИТ сектора с техно специалности които се справят отлично и имат страхотни кариери. На тях им се дават същите възможности като на всички останали. Кодът ти или работи или не. Ако да, всички предпочитат теб без значени какъв ти е пола. Но спецификата на ИТ е такава че преобладават мъжете. А на менажерски позиции попадат предимно хора без никакъв ИТ бекграунд и са като в небрано лозе. Бързо губят интерес и се местят в други отдели. А ако все пак решат да останат, перформанса им не става за кариера и тъпчат на едно място с години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Аз не знам що за човек ще каже "Не ме интересува мнението на мъжа ми, решавам си сама. Зарязвам го тук и още другата седмица си стягам багажа"... Това ли е жена за пример? Жените все по-често разбират равенството като положение, в което да си правят каквото искат, когато искат и без да ги интересува ничие мнение. Ако им кажеш нещо - "ааа дискриминация, нямаш право". Това за мен не е равенство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Чакам само да вкарат задължителна квота за жени във Формула 1 за да призная този свят за напълно извратен и обречен.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Поредната порция феминистка пропаганда идваща вероятно 45-50 годиша стара мома, която е "феминист". Отново разбира дежурните лъжи за "неравенство между половете" и "липса на възможности". Кога хората ще започнат да принават собствения си провал, вместо да го приписват на някакви външни фактори? Тази дама определено заслужава оскар в за най-добър IT културен марксист. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години и аз по същата причина напуснах националния по художествена гимнастика отговор Сигнализирай за неуместен коментар