- Технологичният свят все повече говори за виртуална реалност. Възможно ли е компаниите да започнат да използват виртуалната реалност, за да продават по-лесно продуктите си и този вид маркетинг/реклама да бъде персонализиран?
- Честно казано, виртуалната реалност все още не е напълно достъпна, а стартът на използването ѝ от потребителите също няма да стане толкова бързо. Виртуалната реалност е една мнoго дългосрочна стратегия, а в момента няма много данни, които да покажат как всъщност работи. Засега тя може да бъде следващата голяма стъпка само за големите търговци на дребно.
Компании в различни индустрии вече успешно експериментират и продават своите продукти по този начин. Те могат напълно да персонализират и предоставят преживявания, свързани с марката, в които потребителите да са напълно потопени, тъй като технологията премахва много от ограниченията на физическото пространство.
Така например Volvo успя да продаде модел кола, какъвто не съществува всъщност, а беше създадена само за виртуалното пространство, в което потенциалните клиенти можеха да я тестват. Друг добър пример е компанията за облекло NorthFace, която използва виртуална реалност, за да „премести“ своите купувачи, намиращи се в неин магазин, в Национален парк, докато пазаруваха.
Ето защо вярвам, че виртуалната реалност дава чудесни възможности на търговците да подобрят начина, по който разказват истории. От гледна точка на по-малките търговци на дребно, бих предложила да инвестират в доказани начини за оптимизиране на сайтовете си за продажби. По този начин те могат да растат много по-бързо от гледна точка привличането на нови клиенти.
- Индустрията вълнува ли се от този тип възможности в момента или все още фокусът пада до голяма степен върху социалните мрежи?
- Много търговци смятат виртуалната реалност като инвестиция в дългосрочен план, така че големите играчи вече са започнали да планират и да тестват своите стратегии. Виртуалната търговия продължава да се развива, интегрирайки други технологии и канали – дори социални мрежи като Facebook и YouTube позволяват 360-градусови видеа.
Аз също смятам, че навлизането на виртуалната реалност ще бъде много голямо чрез мобилните устройства, защото все повече и повече хора пазаруват през тях и това би бил чудесен начин за създаване на наистина нови изживявания.
- На фона на всички нови възможности за маркетинг и реклама дали имейл маркетингът ще остане в миналото съвсем скоро, като нещо старомодно?
- Дори и имейл маркетингът все още да се възприема като традиционна форма на комуникация, това е един много ефективен начин търговците да се свързват с клиентите. Появяват се предизвикателства, тъй като обемът на съобщенията продължава да расте всеки ден.
Търговците на дребно могат непрестанно да въвеждат иновации, като доставят все по-сегментирано, персонализирано съдържание, базирано на историята на покупките на клиентите. Така че най-добрият съвет към тях е да изучават още по-дълбоко потребителските данни и да създават релевантни съобщения.