IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Вайда Пакулите: Виртуалната реалност може да помогне на големите търговци

Snapchat ще се превърне в основен рекламен канал, смята експертът по дигитален маркетинг

17:29 | 25.03.16 г. 32
<p>
	<em>Снимка: eCommCongress&nbsp;</em></p>

Снимка: eCommCongress 

- Технологичният свят все повече говори за виртуална реалност. Възможно ли е компаниите да започнат да използват виртуалната реалност, за да продават по-лесно продуктите си и този вид маркетинг/реклама да бъде персонализиран?

- Честно казано, виртуалната реалност все още не е напълно достъпна, а стартът на използването ѝ от потребителите също няма да стане толкова бързо. Виртуалната реалност е една мнoго дългосрочна стратегия, а в момента няма много данни, които да покажат как всъщност работи. Засега тя може да бъде следващата голяма стъпка само за големите търговци на дребно.

Компании в различни индустрии вече успешно експериментират и продават своите продукти по този начин. Те могат напълно да персонализират и предоставят преживявания, свързани с марката, в които потребителите да са напълно потопени, тъй като технологията премахва много от ограниченията на физическото пространство.

Така например Volvo успя да продаде модел кола, какъвто не съществува всъщност, а беше създадена само за виртуалното пространство, в което потенциалните клиенти можеха да я тестват. Друг добър пример е компанията за облекло NorthFace, която използва виртуална реалност, за да „премести“ своите купувачи, намиращи се в неин магазин, в Национален парк, докато пазаруваха.

Ето защо вярвам, че виртуалната реалност дава чудесни възможности на търговците да подобрят начина, по който разказват истории. От гледна точка на по-малките търговци на дребно, бих предложила да инвестират в доказани начини за оптимизиране на сайтовете си за продажби. По този начин те могат да растат много по-бързо от гледна точка привличането на нови клиенти.

- Индустрията вълнува ли се от този тип възможности в момента или все още фокусът пада до голяма степен върху социалните мрежи?

- Много търговци смятат виртуалната реалност като инвестиция в дългосрочен план, така че големите играчи вече са започнали да планират и да тестват своите стратегии. Виртуалната търговия продължава да се развива, интегрирайки други технологии и канали – дори социални мрежи като Facebook и YouTube позволяват 360-градусови видеа.

Аз също смятам, че навлизането на виртуалната реалност ще бъде много голямо чрез мобилните устройства, защото все повече и повече хора пазаруват през тях и това би бил чудесен начин за създаване на наистина нови изживявания.

- На фона на всички нови възможности за маркетинг и реклама дали имейл маркетингът ще остане в миналото съвсем скоро, като нещо старомодно?

- Дори и имейл маркетингът все още да се възприема като традиционна форма на комуникация, това е един много ефективен начин търговците да се свързват с клиентите. Появяват се предизвикателства, тъй като обемът на съобщенията продължава да расте всеки ден.

Търговците на дребно могат непрестанно да въвеждат иновации, като доставят все по-сегментирано, персонализирано съдържание, базирано на историята на покупките на клиентите. Така че най-добрият съвет към тях е да изучават още по-дълбоко потребителските данни и да създават релевантни съобщения. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:12 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още