IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Джеф Уейнър и какво е да си изпълнителен директор в най-лошия борсов ден

LinkedIn преживя над 40% срив в цената на акциите, но все още не се е възстановила

10:52 | 07.03.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

След като миналия месец LinkedIn отчете финансови резултати, които включваха разочароващи прогнози за продажбите, акциите на компанията потънаха с 43%. Засрамените финансови анализатори се извиниха и поправиха прогнозите си за компанията, пише Bloomberg.

Джеф Уейнър, главният изпълнителен директор на LinkedIn, трябваше да се справя със ситуацията. Той увери служителите на компанията си, че всичко ще бъде наред. В интервю за Bloomberg Television той обясни как управлява по време на криза.

- След като компанията Ви отчете финансовите си резултати за първото тримесечие, акциите потънаха с над 40 на сто и все още не са се възстановили. Оправдана ли беше тази реакция?

- Кой може да каже дали беше честно или не? Това е пазар. Това правят пазарите и именно те определят цената ден за ден. Чрез представянето си ще определим дългосрочната стойност на акциите. Смятам, че това, което се случи, беше изненада. Не очаквахме такава реакция, защото, когато се вгледате в основните елементи на нашия бизнес, те остават стабилни.

- Анализаторите отидоха дотам да кажат: „Извиняваме се. Сбъркахме“. Смятате ли, че има нещо, което инвеститорите не разбират?

- Смятам, че това са очаквания. Компании, които преживяват хипер растеж в продължителни периоди от време, имат естествена склонност на моменти да екстраполират тези темпове на растеж през дълги периоди от време. А в историята на всяка компания с хипер растеж идва инфлексната точка, в която очакванията на анализаторите или инвеститорите започват да изпреварват основите на бизнеса. Въпросът не е дали това ще се случи или не. Въпросът е как се справят компаниите с тази ситуация.

- Притеснението на анализаторите е, че не разбират бизнеса на LinkedIn. Те смятат, че тя е бързо растяща компания, но вместо това тя расте по-бавно. Кое е вярното?

- Смятам, че всичко е относително. Растеж от 30%, растеж около 25%, все още е доста добър растеж по почти всички стандарти.

- Казахте възторжена реч пред служителите си. Заявихте: „LinkedIn е същата компания, която беше, преди това да се случи. Вие сте същият екип. Аз съм същият изпълнителен директор“. Как Джеф Уейнър, човекът, се чувства от случилото се? Не изпълнителният директор, а Вие?

- Не съм сигурен, че бих казал, че е болезнено. Имаше известна изненада, за която говорихме по-рано. Просто искаш да се увериш, че заставаш до хората, които имат най-голямо значение. На първо място въпросът е дали все още можем да създаваме стойност за нашите членове и клиенти? Нищо не се е променило в това отношение.

Искаш да се увериш, че служителите са ОК, особено тези, които не са преживявали нещо подобно преди. Редица от нас, особено в мениджърския екип, сме работили в компании, които са преминали през подобни периоди. Част от най-високо оценяваните компании в света са преживели значителни корекции. Част от тези фирми са преминали през множество корекции. И те никога не губят дългосрочната си мисия и дългосрочната си визия. Ето защо искаме да останем фокусирани.

- Има ли нещо, което смятате, че трябваше да комуникирате по-добре? TechCrunch публикува статия, наречена „Проблемите на LinkedIn отиват доста отвъд оценката. В най-добрия случай LinkedIn е притежател на визитки, а в най-лошия – услуга за получаване на спам“. Как ще отговорите на това?

- Всеки има мнение и няма да промени фокуса ни по някакъв начин. Освен това е интересно да видим тези коментари сега, след като компанията е същата, каквато беше в деня преди обявяването на финансовите резултати. Ето защо смятам, че нашите основни предложения никога не са били по-силни. Мисля, че имаме най-добрата визия, която сме имали, поне за последните седем години, в които съм в компанията. Продължаваме да се радваме на растеж и ангажираност на потребителите. За това става дума.

- Значи смятате, че можете да ускорите растежа?

- Това със сигурност е целта ни в бъдеще.

- Как повлия цялата ситуация на духа на всички?

- Ако не друго, тя сплотява още повече хората. Колкото повече преминаваш през подобни предизвикателства, толкова по-лесно се справяш с тях и успешно разбираш, че нищо фундаментално не се е променило. Колкото по-силен става отборът, толкова по-силни ставаме като компания. 

Още по темата можете да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:40 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още