Как се справя то с конкуренцията от страна на услуги като Skype и Viber?
На изложението в Барселона имахме шанса да представим Voicer пред специализирана техническа аудитория от България и чужбина. Радостни сме, че по разработката на услугата си партнираме с водещия производител на комуникационни решения GENBAND – използвахме тяхното (over-the-top) решение fring за създаването на Voicer. Ще задълбочим съвместното си сътрудничество с тях и ще развиваме Voicer като атрактивна мобилна услуга с различни приложения.
Voicer е една практична алтернатива на популярните световни приложения за чат и разговори като Skype и Viber. Той много прилича на тях, но прилича и на традиционната гласова услуга. Може да се каже, че обединява най-доброто и от двете. Ползва се през интернет, но има собствен телефонен номер от националния номерационен план. Ако ви позвънят от телефон, започващ с +999, да знаете, че е наш Voicer абонат. Разбира се, работи и с пренесен номер от друг оператор. От тук идва и разликата със Skype и Viber – с Voicer звъниш с твоя телефонен номер на всеки друг номер у нас и по света. Подобно на Skype всички съобщения и разговори между Voicer абонатите са неограничени. Предимството пред традиционната гласова услуга пък е, че те таксуваме на секунда, а не на минута и плащаш по 5 ст. на минута към всички стационарни и мобилни номера в България и 10 ст. на минута към всички стационарни и мобилни номера в Първа зона в Европа.
Какви нови услуги планирате да пуснете през тази година?
Работим върху иновациите и това ще е основната ни платформа за развитие. Пускаме постоянно нови продукти и задълбочаваме фокуса върху клиентите. Нещо повече, съвсем скоро ще представим една нова ниша, която разработваме – автоматизация на дома, енергоефективност и умни решения за отдалечено управление. Голямата новина през тази година ще бъде пускането в България на първия национален роуминг и потребителите могат да очакват интересни новини в тази посока.
Друга много любопитна тема е тази за мобилните пари. Проучваме възможностите за използването на Voicer и като мобилен портфейл, което ще бъде страхотно предимство за българите в чужбина, защото като пращат пари на близките си в България, няма да плащат и високите такси за превод. Това беше и една от темите, които засегнахме на презентацията ни по време на Mobile World Congress.
Нещо много полезно за хората в големите градове ще бъде развитието на Voicer до приложение за придвижване и бързо намиране на парко място. Както се казва: „Утре е днес“.
Каква е прогнозата Ви за фискалната 2016 годината?
Очакваме ръст на приходите си спрямо предходната година с оглед на ръста на клиентската база и широката диверсификация на портфолиото ни от услуги.