Петър: Няколко компании вече започнаха да правят темплейти (шаблони) на системата и те вече са в разработка. Други фирми, занимаващи се с уеб дизайн, могат да разработват темплейти или модули към системата, които да добавят нова функционалност. След това те имат възможност да ги продават в нашия marketplace, който ще пуснем скоро към системата. Ще има допълнителни функции към сайта, където хората ще могат сами да добавят какво им трябва.
Казвате, че искате да сте конкурент на Wordpress на пазара. Какви са предимствата на Microweber в този случай?
Петър: В Wordpress функциите са много ограничени. Клиентът не може да постигне много със системата. От своя страна Microweber е базирана на модули, които работят отделно от цялостната платформа, така че можем да премахваме и добавяме функции. Самата ѝ архитектура позволява на програмистите да добавят функции към ядрото, без това да утежнява работата.
Борис: Wordpress в никакъв случай не са за подценяване. Това е моделът, по който се върви. Именно тази компания показа, че продуктите с отворен код имат бъдеще, че хората се нуждаят от тях и трябва да се гледа в тази посока. От гледна точка на функционалността на Wordpress и Microweber, бих добавил, че тяхната система е писана отдавна, а нашата - преди две години.
Петър: Възползвахме се от новостите в технологията, започвайки на чисто. Писахме системата от нищото, а Wordpress системата се базира на различни компоненти, които са остарели вече като дизайн.
Не ви ли притеснява фактът, че те са огромен конкурент от гледна точка на инвестициите, които се правят в платформата?
Петър: Има пазар за всички. Потребителите не могат да се ограничат до една платформа.
Борис: Wordpress вървят напред и развиват този бранш. По-важното е, че има търсене на пазара. Алтернативи трябва да се търсят и предлагат постоянно. Това, че една система е достигнала своя пик, означава, че тя ще върви само надолу.
Microweber предлага възможности за създаване на блог, онлайн магазин и уебсайт. Към кой от трите компонента има най-голям интерес на този етап?
Петър: Към онлайн магазините. Вече имахме няколко запитвания за мигриране на магазини към нашата система. За целта направихме специален модул, осигуряващ такава услуга.
Потребителите от кои страни проявяват най-голям интерес към Microweber?
Борис: От САЩ и Индия. По-голямата част от хората, които искат да ползват системата, са от Америка. Тези, които искат да помагат и да пишат модули, са от страни от Европейски съюз, както и от близките страни, като Турция и Румъния.
Петър: От Русия има много потребители, но от България все още нямаме много.
Каква цел си поставяте в дългосрочен план?
Борис: Системата да се внедри в образователната система. Рано или късно това ще трябва да се случи. Именно подобен род безплатни системи ще помогнат да развитието на интернет напред. Ще се радвам България да е една от първите държави, която ще направи подобно нещо, още повече, че тук вече има частни университети, които се занимават само с програмиране.