IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ив. Иванов: Търсенето на "умни" устройства става все по-голямо

Пазарът на телевизори надминава най-силните години и за 2012 г. очаквам до 10% ръст, заяви управляващият директор на LG Electronics България

08:45 | 27.09.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Иван Иванов. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Иван Иванов. Снимка: Личен архив

- Миналата година LG откри нова производствена линия в Полша. Какви са шансовете на България да се конкурира в привличането на подобни инвестиции и какво трябва да се направи, за да се увеличат? Кои са основните фактори?

Основните условия за привличането на подобна инвестиция са постоянно високо вътрешно търсене и развита технологична инфраструктура или вече съществуващи производства на други компании от сектора. За съжаление в България тези фактори не са налични. Много ми се иска да предприемем стъпки за организиране на такова производство у нас, затова непрекъснато следя плановете за развитие на компанията и не бих пропуснал подобен шанс.

- Вие имате специализации в родината на LG – Южна Корея. По какво се различава моделът на работа там и с какво бихме могли да се поучим от "южнокорейското техническо чудо“?

Стабилното развитие започва от образованието и мобилизацията на значителен инженерен ресурс и работна сила. Допълнително се стимулират вътрешната конкуренция между служителите и постоянният стремеж към усъвършенстване.

Инвестициите в технологии и развитие не спират дори по време на криза. Пример – в Южна Корея дори през 2010-2011 г. най-големите ресурси бяха концентрирани в разработки, иновации и развитие.

Бързото въвеждане на технологиите в производството позволява реализирането на качествена продукция на приемлива цена, което води до успех както на местния, така и на международните пазари. Всеки може да се увери в това, като погледне резултатите на южнокорейските компании, независимо от секторите, в които работят. 

Други ключови фактори са темповете на работа, чувството за принадлежност към компанията и нейния успех, денонощният труд в името на целта. Именно тези условия отличават Южна Корея от много други страни.

- LG има разнообразно продуктово портфолио. Какъв е делът ви общо на пазара на електроника у нас и кои са доминиращите продукти?

Доминиращи продукти в нашето портфолио са телевизорите и мониторите. Същевременно се стремим да утвърждаваме присъствието си сред търговците на климатична техника и да заемаме все по-силни позиции в мобилните комуникации.

- Миналата година LG влезе в рекордите на Гинес с първия в света двуядрен телефон LG Optimus 2X. Как според вас ще изглежда телефонът на бъдещето и какви функции ще има той?

Интуитивен, винаги свързан със света, добър помощник в работата и придружител в свободното време. И всичко това в обвивка, която силно се отличава от тази на конвенционалните телефони – това е бъдещето. Не бих се учудил, ако думата „телефон” излезе от употреба в тази област.

- Наскоро LG заяви намерение за лидерство на световния пазар на телевизори. Как виждате бъдещето на този пазар в контекста на интернет и новите технологии?

Както веднъж казах, в бъдеще ние ще продаваме продукт, който трудно ще наричаме „телевизор“. Опцията за гледане на телевизия ще бъде само една от стотиците възможности на този продукт. Интернет услуги, забавления, дори интерактивна работа и продуктивност - това ще предлага този екран към света от бъдещето. В същото време ще бъде гъвкав, лек и адаптивен към средата, в която се намира.

- Каква е стратегията на компанията във връзка с онлайн продажбите и къде е българският пазар и потребител в това отношение?

Онлайн продажбите ще се развиват все повече и повече. Техният дял неминуемо ще расте заедно с доверието на потребителите към транзакциите в интернет и търговците, работещи онлайн. Тук роля имат и банките, и системите за разплащания – развитието на техните онлайн услуги ще допринесе значително за динамиката на този пазар. В LG сме готови да отговорим на случващото се - отдавна сме оценили значимостта на интернет за хората и сме развили продуктите си в съответствие с изискванията им за все по-голяма свързаност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:06 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още