- Какви устройства от портфолиото на Lenovo се търсят най-много на нашия пазар?
Както споменах, най-търсените продукти в България са тези от G серията. На първо място, това се дължи на факта, че серията предлага базови модели. Нещо повече, тук потребителският сегмент покрива над 50%, според данни на IDC.
- От 2009 г. компанията ви акцентира върху линията Edge, предназначена за малкия и средeн бизнес. Какъв дял очаквате да достигне този сегмент?
Lenovo има правилния фокус във всеки от трите ни бизнес сегмента. Да, Edge серията предлага най-подходящите и най-полезните продукти за малките и средни фирми. Според корпоративната ни стратегия „Protect and Attack”, растем на базата на солидна основа, като предлагаме най-добрите продукти и услуги. Така наша основна цел е да достигнем двуцифрен пазарен дял, който де факто България постигна през последното тримесечие, според данни от IDC.
- Имат ли потребителите в региона своите специфични характеристики?
Всяка година потребителите следват сходна линия на поведение, като очакват продукти, които да отговорят на нуждите и финансовите им възможности. В PC+ ерата наблюдаваме фактори като конвергенция, нови тенденции в потреблението на технологиите и масово навлизане на мобилни услуги и технологии. Предвид тези фактори смятаме, че потребителите търсят по-тънки, по-леки и стилни продукти, които отразяват тяхната индивидуалност.
- Какво смятате за бъдещето на технологиите, ще станем ли свидетели на „смъртта“ на PC, предизвикана от таблети и смартфони?
В днешно време сме заобиколени от голямо разнообразие от устройства. Говорим за „четирите екрана“: ноутбук (и настолни) компютри, таблети, смартфони и интелигентни телевизори, които, взети заедно, подобряват ежедневието ни. В момента навлизаме в нова технологична ера, която ние наричаме PC+.
Смятаме, че персоналните компютри ще продължат да играят ключова роля на IT сцената, независимо от появата на разнообразие от други продукти. Макар да предлагат различно изживяване и приложения, тези нови устройства споделят „сърцето” и интелекта на персоналните компютри. Lenovo продължава да предлага иновации на „четири екрана“, които интегрира в екосистема от "облачни" услуги и други приложения.