- Смяташ ли, че „икономиката на мобилните приложения“ може да доведе до съществена промяна в сектора и да се конкурира с традиционния интернет или по-скоро ще го допълва?
Всички знаем, че в един перфектен свят традиционният/мобилният интернет е много по-приятен и пълноценен като преживяване. Той обаче е зависим от продължителността на живота на батерията. HTML5 се очаква да улесни нещата в това отношение и смятам, че дългосрочно това ще убие „икономиката на приложенията“.
Засега обаче, поради съображения, свързани с батерията и захранването на устройствата, приложенията са от голямо значение и този сектор ще расте. Въпреки това вече виждаме някои затруднения, свързани с трудности при откриването им поради големия им брой.
В дългосрочен план се съмнявам, че мобилните приложения са бъдещето. Вероятно ще са като допълнение в средносрочен план, но традиционният интернет ще вземе превес в дългосрочен аспект – вероятно през следващите 4-5 години.
- Как се отрази последната криза на рекламния пазар и как се справя интернет рекламата?
Мисля, че кризата ускори ръста на интернет медиите и рекламата почти във всяка страна по света. По данни на Zenith Optimedia онлайн рекламата продължи да расте или в най-лошия случай запази своя дял, докато другите видове медии се свиха.
- Как виждаш бъдещето на Yahoo! след Керъл Барц?
Вероятно не би трябвало да коментирам това. Но новият изпълнителен директор и бордът най-накрая правят много от правилните ходове. Големият въпрос е не са ли прекалено закъснели. Също така дали биха могли да реализират плановете на практика, предвид голямото изтичане на таланти от компанията, особено през последните две години.
- Ще участваш ли в IPO-то на Facebook?
В никакъв случай! Въпреки че съм фен на Facebook като компания и услуги. Оценката е невероятно висока, а и повечето инвеститори не правят пари по време на IPO.
- Какво е бъдещето на традиционните медии?
Мисля, че винаги ще има място за тях, но с по-малък дял от потреблението. Телевизията не уби радиото. Въпреки това те ще трябва да се адаптират и да свикнат, че няма да играят централна роля както в миналото.
- Какво според теб е бъдещето на търсачките?
Търсачките и занапред ще имат важна роля, но, подобно на традиционните медии, те ще трябва да свикнат да си поделят ефирното време със социалните медии. Трябва да запомним, че медиите не се развиват като едно цяло, а се роят и развиват фрагментарно, което прави цялата индустрия толкова интересна (и трудна).
- Какво е определението ти за реклами, които потребителите обожават?
Мисля, че рекламите трябва да бъдат в съответствие с интересите на потребителите, да са хубави (справка – много от рекламите на Apple) и да са поднесени в подходящия контекст (т.е. съответните сайтове).
Хубавият дизайн също се превръща във все по-важен фактор за всичко, не само за рекламите, но и за самите продукти и компании.
Още информация относно Клуб Investor.bg, както и форма за регистрация може да намерите тук.