А как се развиват продажбите на компанията в България? Какъв пазарен дял държи Lenovo на нашия пазар?
Практиката ни е да не коментираме данни за конкретна страна, където и да е тя, същото се отнася и за България. Мога да кажа, че растем добре, разширяваме присъствието си и познаваемостта на нашата марка на пазара. Все повече клиенти се запознават с продуктите и технологиите на Lenovo и ги купуват.
Какви устройства от вашето портфолио се търсят най-много на нашия пазар?
В България са много популярни лаптопите Lenovo за крайни потребители. Един от най-търсените модели е IdeaPad Y570, който е сред най-продаваните лаптопи от някои от търговските ни партньори. Той е с изключително мощни параметри, заради което го предпочитат потребители, които обичат компютърните игри, и освен това е на много конкурентна цена. Той е добър избор и за клиенти, които се нуждаят от максимална продуктивност – например архитекти, дизайнери и др.
Лаптопите ни за малки и средни фирми също са много успешни. От години серията лаптопи ThinkPad е предпочитана от бизнес потребителите заради специализираните си характеристики за сигурност, управление, технологии и корпоративен дизайн. Българските клиенти са много отворени към технологията и са информирани за всички иновации на пазара. Същевременно те са много практични при избора си.
По време на Lenovo DO Tour вие представихте и новата брандинг стратегия на Lenovo. Какво точно предвижда тя?
Нашите цели са много ясни – да бъдем водещата компания за персонална технология в света и да имаме много мощна марка. Новата концепция е стъпка в тази посока. Тя гласи Lenovo – For Those Who DО, което значи, че разработваме машини за всички хора, които създават в живота си, без значение каква е професията или заниманието им.
Изграждаме вдъхновяваща марка, което ще добави стойност към силата и практичността на нашите продуктови предложения. Такава марка е задължителна за постигането на пазарните ни цели.
Преди две седмици компанията ви откри първия си ексклузивен магазин в София. Защо това се случва точно сега – не е ли закъснял ход? Какви са очакванията ви за реализираните в него продажби?
Отварянето на Lenovo Exclusive Store е стратегическа стъпка за българския пазар. Вярваме, че тя е съвсем навременна и идва като поредния ни ход за разширяване на присъствието ни тук. В момента сме в процес на отваряне на такива магазини в региона.
Lenovo Exclusive Store е място, където клиентите могат да усетят, тестват и получат всички наши продукти и да бъдат обслужени според международните стандарти на Lenovo. Магазинът е съвместен проект с нашия партньор „Ай Би Ес България“ и посреща нуждите на пазара.
Преди няколко седмици генералният мениджър на Lenovo за Азия Кох Конг Менг заяви, че са прибързани прогнозите, според които настолните компютри вече са „отминала технология“, заменени от смартфони и табелети. Какво е вашето мнение по въпроса за бъдещето на технологиите, ще станем ли свидетели на „смъртта“ на PC, или напротив?
Lenovo силно вярва в бъдещето на PC. Убедени сме, че този пазар предоставя възможности за растеж и печалба и нашите резултати го доказват. Вижда се, че PC пазарът продължава да расте в световен план. Фокусирани сме дългосрочно върху персоналните компютри. Както споменах, искаме да бъде лидери в персоналната технология, което означава и таблети, ултрабуци, smart TV и всяка иновация, която би се появила в близко или не толкова близко бъдеще.