IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Иван Бозев: Българските клиенти са много отворени към технологиите

Lenovo силно вярва в бъдещето на PC и е фокусирана дългосрочно върху персоналните компютри, заявява регионалният генерален мениджър за Югоизточна Европа Иван Бозев

07:58 | 06.12.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Иван Бозев, <em>снимка: Личен архив</em></p>

Иван Бозев, снимка: Личен архив

Иван Бозев е регионален генерален мениджър на Lenovo за Югоизточна Европа - България, Хърватия, Унгария, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения и още шест страни от Източна Европа. Той ръководи целия бизнес на Lenovo в региона и отговаря за бизнес операциите, разработването и приложението на стратегията, продажбите, маркетинга и управлението на взаимоотношенията с всички заинтересовани страни в PC индустрията за всички продукти, организации и потребители на Lenovo.

В предишната си позиция на "лидер ключов бизнес" в Lenovo EMAT, той ръководи работата на Lenovo с големи корпорации и институции в ОАЕ, Южна Африка, Полша и Турция, и се фокусира върху лидерството и управлението на организацията на продажбите в страните.

Иван Бозев има 10 години опит в IT индустрията на различни оперативни и търговски позиции в IBM и Lenovo. В Lenovo е заемал различни позиции като "мениджър развитие на бизнес услуги, софтуер и периферия", и "мениджър канали" в Централна Европа, Близкия Изток и Африка.

Г-н Бозев, Lenovo достигна 13,7% пазарен дял за търговията с компютри в световен мащаб, което й отрежда място по продажби в света. На какво се дължат тези добри резултати, постигнати въпреки продължаващата икономическа криза и свитото потребление?

През последните две тримесечия се придвижихме от номер 4 в световен мащаб до позицията на втори най-голям производител на персонални компютри в света. Смятаме, че този растеж се дължи на следването на ясна корпоративна стратегия – да увеличаваме преднината си на всички пазари, където сме лидер и да използваме всяка възможност за инвестиция и растеж в ключовите развиващи се пазари.

Нашите компютри предлагат много иновации и практични функции за всички типове клиенти, което е подкрепено и от новата кампания на марката „Lenovo – For Those Who DО. Нашата цел е да бъдем водещата в света компания за персонални технологии, да имаме наистина силна марка и работим усилено в тези две посоки.     

Какви са темповете на ръст, които отчита компанията, спрямо средния за пазара ръст (спрямо големите производители на компютри)?

Дори и при продължаващата криза PC пазарът продължава да расте - 5% увеличаване на доставките на годишна база за последното финансово тримесечие, което приключи на 30 септември. Това е десетото последователно тримесечие, в което изпреварваме ръста на индустрията като цяло и осмо поредно, в което бележим най-голям ръст от всички големи PC производители.

За последното финансово тримесечие доставките на Lenovo по целия свят се увеличиха с 35,8% спрямо същия период на предходната година, което е седем пъти повече от ръста на PC индустрията в света.

В кои потребителски и продуктови сегменти продажбите са най-силни и в кои има нужда от повече наваксване?

В момента сме номер 1 в световен мащаб при ноутбуци за големи компании и за публичния сектор и номер 2 на глобалния пазар на бизнес преносими компютри и компютри тип ”all-in-one”. Освен това сме третият най-голям доставчик на пазара за крайни потребители. Растем във всички продуктови сегменти и на пазарите във всички региони.

Как се развива пазарът в Югоизточна Европа, за който пряко отговаряте, в сравнение с останалата част на стария континент. А спрямо останалите важни пазари в целия свят?

Lenovo отбелязва растеж на пазара в Югоизточна Европа с добро темпо, също както по целия свят. Регионът е част от развиващите се пазари, където за второ поредно тримесечие Lenovo расте над три пъти по-бързо от индустрията.

Доставките на Lenovo в региона се увеличиха с 37,9% спрямо растеж за цялата индустрия от 10,9% за второто финансово тримесечие. Югоизточна Европа е динамичен и интересен пазар. Клиентите тук са любопитни и отворени към иновациите, изискват да получат висока стойност срещу парите си и конкурентни цени.

Последна актуализация: 04:46 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още