IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рик Кели: Хората трябва да са в центъра на всяка активност във Facebook

Новата подредба Timeline ще бъде въведена в социалната мрежа в целия свят през следващите седмици, казва директорът продажби във Facebook

10:00 | 21.10.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Рик Кели.&nbsp;<em>Снимка: личен архив</em></p>

Рик Кели. Снимка: личен архив

- Преди няколко седмици стана ясно, че социалната мрежа ще подари на малките фирми в САЩ 10 млн. долара под формата на безплатна реклама. Планира ли се подобна кампания и за малките фирми в други региони, например в ЕС?

Непрекъснато се стремим да подобряваме маркетинг възможностите и да събираме мнения от потребителите и клиентите по света. Кампанията ни за подпомагане на малкия бизнес чрез предоставяне на рекламен бюджет в момента се провежда само в САЩ и все още нямаме новини относно разширяването й в други региони.

- Не във всички региони обаче Facebook е силна социална мрежа. Например в Русия, Бразилия или Китай има други силни играчи, а тези страни са развиващи се икономики с голям потенциал. Как Facebook ще се опита да промени това?

Ние сме поели ангажимента да предоставим възможно най-доброто изживяване за нашите потребители.

- Ставащите все по-популярни „групови сделки“ вече имат място и във Facebook. Досега преференциалните предложения се предлагаха чрез Checkin Deals на Facebook places. От 2011 ваучери чрез мрежата обаче ще могат да се купуват от новата платформа Deals on Facebook. Какво показва статистиката ви за тази нова услуга?

Непрекъснато тестваме нови продукти за Facebook, но в момента няма нищо конкретно, което да споделим.

- Facebook е като река – непрекъснато се променя и никога не е един и същ. Последните месеци бяха наситени с промени по функционалностите на Facebook, както за личните профили, така и за администрирането на страници, групи, бизнес акаунти и реклами. Защо обаче промените се случват първо в САЩ и едва след това се въвеждат поетапно в другите региони на света?

В момента Facebook има над 800 милиона потребители в цял свят. Непрекъснато се опитваме да подобрим платформата за всеки от тях, да представяме нови продукти в глобален мащаб и да събираме обратна връзка отвсякъде – също както Timeline ще бъде въведен по цял свят през следващите седмици.

- Не смятате ли, че постоянно променящата се политика на Facebook и постоянните промени по функционалността на бутоните like, share, както и постоянно променящата се структура на коментарите може да са предпоставка за неуспешни маркетинг кампании?

Ни най-малко. Непрестанно следим поведението на хората във Facebook и се вслушваме в тяхното мнение, за да предоставим по-добро сърфиране на всички. Ние преструктурираме и адаптираме това поведение спрямо нуждите и предпочитанията на потребителите, което в замяна също осигурява позитивен начин за тях да следят реклами и кампании.

Има ли според вас предпоставки за развитие на онлайн търговия във Facebook? Може ли една фен страница да води до директни продажби?

Най-вероятно да, и това наблюдаваме всеки ден. Важно е да създадем персонализиран полезен опит за феновете, респективно и за таргет групите. Компаниите притежават разнообразни възможности за употреба на платформата, като интегрирането на социални plug-in към интернет страници или онлайн магазин например. Наистина зависи от бизнес стратегията как е най-добре за компаниите да ангажират потребителите във Facebook. Както казах преди, хората вярват на своите приятели и техните препоръки. Време е компаниите да се възползват максимално от  това.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:33 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още