Във Facebook в момента има над 2 млн. българи. Кои са най-ефективните начини рекламата да достигне до тях в социалната мрежа, как Facebook ще убеди рекламодателите, че рекламата в сайта е ефективна, дори ако няма директно кликане на обявата им и какви са предпоставките за развитие на онлайн търговията в социалната мрежа. На всички тези въпроси отговоря Рик Кели, директор продажби във Facebook, който ще бъде и един от лекторите на конгреса за интернет маркетинг и бизнес WebIT следващата седмица. Investor.bg е медиен партньор на събитието.
- Преди няколко месеца заявихте на международен форум, че границите на държавите се заместват от връзки. В този смисъл - по какъв начин ръстът на Facebook представлява възможност за достигане на аудитория извън границите на страната ни?
Вярваме, че в момента в интернет се извършва един фундаментален обрат към по-социално място, където хората са свързани един с друг и споделят нещата, от които се вълнуват. Мрежата се нагажда към хората, без значение къде се намират, дали са в България, Южна Африка или Канада. Затова от първостепенно значение е да поставим човека в центъра на всичко това. Хората обичат да се социализират и да са във връзка с приятелите си, без значение къде се намират, имайки предвид глобализацията. Предизвикателството в момента пред компании и брандове е как те могат да станат част от диалога и как да използват тази комуникация отвъд граници в изграждането на брандовете и маркетинг дейностите си.
- Във Facebook в момента има над 2 млн. българи. Кои според вас са най-ефективните начини за реклама в социалната мрежа - фен страница, реклама във Facebook под формата на каре или създаване на Facebook игра/приложение?
Има много възможности за компаниите и брандовете да бъдат активни в Facebook. Както сами споменавате, могат да създават Facebook страници, да провеждат рекламни кампании или да разработват приложения. И за да бъда честен, какво работи най-добре зависи от самия бранд или компания. Няма еднозначен отговор. И все пак, важно е да се разбере, че една страница не трябва само да събира фенове, но да представя за какво се отнася брандът или компанията, както и хората, които са свързани с нея. Хората трябва да са в центъра на всяка активност в Facebook – ние наричаме това “Social by Design” („Социален по проектиране”).
- Мнозина отхвърлят социалните мрежи като канал за генериране на продажби и твърдят, че хората, които са онлайн, за да общуват със своите близки и приятели, не са особено заинтересовани от това да купят нещо точно в този момент. Как бихте коментирали подобно твърдение? Как Facebook ще убеди рекламодателите, че рекламата в сайта е ефективна, дори ако няма директно кликане на обявата им?
Интернет се променя. Хората пренасят офлайн живота си онлайн, заедно с нещата, за които говорят – независимо дали е за компании, брандове или събития. Те питат приятелите си за препоръки. Доверяват се на личното мнение и това именно прави препоръките „от уста на уста” толкова значителни. А ние предоставяме релевантни реклами във Facebook – за нещата, от които наистина се интересуват.
- Кои са останалите важни неща за успешна реклама в социални мрежи като Facebook, освен вариантите за плащане на клик и импресия? Как най-лесно може да се гарантира ангажирането на потребителите с дадена марка онлайн?
В общи линии важно е да бъдат автентични и да създават истории, които феновете намират за сходни с интересите им. Ако компанията се фокусира върху доброто си обслужване на клиенти, Facebook страница би бил подходящ начин да подкрепят подобна стратегия. Ако имате прекрасен нов продукт – наблегнете на това. Наистина зависи от това, как компанията ви се представя извън интернет. Останете истински и клиентите ви ще го оценят.