IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мартин Кройцберг: Не всички игри могат да бъдат успешни в социалните мрежи

Рекламата и сътрудничеството с брандове може да бъде само от полза, ако те помагат да се прави играта по-реалистична, казва маркетинг директорът на Travian Games GmbH

08:10 | 17.10.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Мартин Кройцберг.<em> Снимка: Личен архив</em></p>

Мартин Кройцберг. Снимка: Личен архив

- Браузър игрите обаче са само част от големия онлайн свят. Как ще се развива ангажиментът ви в останалите сегменти, които също отчитат големи ръстове, например игрите за социални мрежи?

- Компанията Travian Games има сериозен опит в областта на разработването на независими браузърни игри, които изграждат свои собствени социални мрежи в рамките на играта. Социалните мрежи като Facebook предлагат някои предимства като създаване на връзки между потребителите и са силни маркетингови платформи. Въпреки това не всички игри могат да бъдат успешни в социалните мрежи, тъй като тук потребителите са ориентирани по-скоро към неангажиращи игри. Също така много успешни игри в социалните мрежи имат кратък живот и излизат от мода след известно време.

Ние оценяваме всички възможности за навлизане на този сегмент и обръщаме внимание на всички положителни и отрицателни страни.

- По какъв начин нови продукти в социалните мрежи, като брандираните игри, спонсорираните връзки и предложенията за "advertainment", създадени така, че да обогатят, вместо да прекъсват играта, допринасят за създаването на нови източници на приходи за производители на игри за социалните мрежи?

- Рекламата в момента не играе важна роля в бизнес модела на Travian Games. Ние виждаме, че нашите игри са силни марки сами по себе си. Ние предлагаме на нашите потребители цял свят от игри, без да има отвличане на вниманието. Рекламата и сътрудничеството с брандове може да бъде само от полза, ако те помагат да се прави играта по-реалистична. За пример: нашият футболен мениджър „Goalunited” е по-реалистичен, защото можеш да имаш "McDonalds" или “Eurosport” като спонсор на фланелка на своя футболен отбор.

- Някои ваши колеги са на мнение, че и традиционните разработчици на десктоп игри ще се насочват към браузър пазара, като например компанията id Software, която ще предложи Quake в уеб базиран вариант. Какво е вашето мнение?

- Еволюцията на игралната индустрия от традиционно ориентирани продуктови програмисти към по-скоро онлайн ориентирани екипи показа, че на пазара на онлайн игри, свободно достъпните браузърни и социални игри в момента са движеща сила в индустрията. Много от традиционните програмисти ще променят приоритетите си, за да осигурят онлайн достъп до игрите си, използвайки бизнес модела на свободния достъп. Все пак това не означава, че всички настолни игри могат да бъдат преориентирани към браузър или онлайн сегмента. Особено при игрите, които са за един играч, ще бъде трудно да са успешни в браузърна разновидност, защото при онлайн игрите социалното взаимодействие е ключово за успеха на този сегмент и e двигател на монетаризацията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още