IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо някои компании все още се страхуват от социалните мрежи?

"Загуба на време", "защита от хейтъри" - какви други аргументи има за опровергаване?...

14:44 | 26.09.09 г.
Автор - снимка
Създател
Защо някои компании все още се страхуват от социалните мрежи?

Дали заради опасения, че служителите на фирмата ще пропиляват времето си, или в опит да се предпазят от хейтъри, които ще искат да навредят на марката, все още немалко представители на бизнеса се страхуват да се ангажират с активно присъствие в онлайн форуми и социални мрежи.

Вижте няколко основни причини за плахото отношение на компаниите към откритата интернет комуникация с потребителите (по наблюдения на Б. Л. Окман, маркетинг специалист и блогър, пишеща за медии и реклама):

Служителите ще си губят времето

Много големи корпорации блокират достъпа на служителите си до интернет или до определени сайтове. Забранява се например ползването в работно време на личен имейл или социални мрежи като Facebook.

През май 2009 г. според данни на eMarketer в САЩ е имало 29 млн. активни смартфона. Това представлява огромна възможност за мобилен достъп до интернет на работещите в която и да е компания, а работодателите не могат да спрат служителите си да използват тези устройства за сърфиране онлайн – в обедната почивка, отдиха за кафе или по друго време. Така че ако служителите са решили „да си губят времето в интернет“, то те така или иначе ще го правят, а регламентираният достъп би могъл само да ускори и улесни тяхната работа, а оттам – да повлияе положително на резултатите на фирмата.

Враждебно настроените потребители (хейтъри) ще навредят на марката

„А какво ще правим с хейтърите?“ е първият въпрос, който се задава по време на конференции, посветени на социалните медии, казва Окман. „Какво ще правим, ако хората говорят лоши неща за нашата марка?“

Е, отговорът може да е, че всъщност има много неща, които трябва да промените около марката си и в този случай е добре да знаете кои точно са те. И след това да пристъпите към промените, допълва тя.

Ако фирмата изгради онлайн общност и се включат и потребители, които не са враждебно настроени, е много вероятно тази общност да се обедини около защитата на марката и ще реши проблема вместо самата фирма. В крайна сметка, ако хората са си направили труда да влязат в група около бранда, то значи поне на част от тях този бранд им допада.

Ще загубим контрол над бранда

Важно е да се разбере нещо основно: Със или без участието на компанията никой не може да спре хората да говорят за нея. Всеки човек с интернет достъп и минимални познания за възможностите на мрежата може да каже каквото и да – собственото си мнение или нещо, което е чул от друго лице. По-добре е и представители на самия бранд да участват в дискусията.

Контролирането на мненията е илюзия

Откажете се от идеята за контрол над изказваните мнения, наистина е илюзия, съветва Окман. Но това не е толкова страшно. За фирмата говорят не само потребителите, а и самите й служители. Работещите в дадена компания не могат да бъдат спрени да си създават собствени затворени за работодателя онлайн групи – например във Facebook, където на спокойствие да обсъждат проблемите си. Клиентите могат по всяко време да пускат мнения където и да е, да ползват Twitter, форуми и т.н.

Управлението на компанията няма контрол над тези процеси. Решението според експерти е да опитате да фокусирате енергията около бранда към конкретна платформа за разисквания и да „влияете“ чрез собственото си мнение и позиция.

Социалните мрежи са безплатни

Това всъщност би могло да бъде аргумент в полза на социалните мрежи. Но е и поредната заблуда по въпроса. Ефективното използване на социалните мрежи не е безплатно. Достъпът до самите платформи не се заплаща, но управлението им изисква ресурс, сериозни проучвания и анализи. Ако в компанията няма подготвен специалист, добре е тя да потърси такъв.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:36 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още