Засега потребителите кликат върху реклами от мобилните си телефони два пъти по-рядко, отколкото от компютри, сочи изследване на базираната в Масачузетс компания за онлайн рекламиране Chitika.
От Chitika са направили сравнение в нивото на кликане върху едни и същи реклами на различни устройства - тоест рекламите, показвани на компютри и телефони, са едни и същи и не се сравнява стандартната онлайн реклама с мобилно-ориентираната. От разгледаните в проучването 92 млн. импресии едва 1,3 млн. (или 1,5 на сто) идват от сърфиране чрез мобилни телефони.
Изследването на Chitika показва, че в 0,48 на сто от случаите мобилните потребители кликат върху реклами, което е значително по-малко от 0,83% при ползващите интернет от компютър.
Въпреки че ръстът в продажбите на смартфони поднови интереса към мобилна реклама, изглежда, че мобилните потребители не са отзивчиви към рекламата. От петте най-добри според компанията смартфони - Android (на Google), iPhone (на Apple), Windows CE (на Microsoft), Palm OS (на Palm) и BlackBerry (на Research In Motion), притежателите на iPhone кликат върху реклами най-рядко. Едва в 0,3 на сто от случаите собствениците на iPhone кликат върху показаните реклами. Нивото на кликове върху реклами при притежателите на Android е около 0,45 на сто, при собствениците на Windows CE - 0,6%, а при тези на Palm OS - 0,9 на сто.
Притежателите на BlackBerry и на други мобилни устройства като Symbian, Nokia и HTC кликат върху реклами в 0,9% от случаите, което е по-често от 0,83% при ползващите интернет от компютър. Ниското средно ниво на кликане върху реклами при телефоните като цяло обаче се дължи на ниските показатели при iPhone и Android.
Резултатите от проучването на Chitika противоречат на тези от изследване на AdMob от края на 2008 г. Според анализаторите от AdMob притежателите на iPhone са най-активните мобилни потребители що се отнася до кликания върху реклами.