IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо печалбата на Yahoo е толкова по-малка от тази на Google?

Yahoo, подобно на Google, стига до 80% от потребителите в интернет, но фокусът пада върху медийното съдържание за сметка на търсенето

15:42 | 24.08.09 г.
Автор - снимка
Създател
Защо печалбата на Yahoo е толкова по-малка от тази на Google?

Прочутият лозунг на Yahoo гласи: „Използвате ли Yahoo?”. Очевидно 157 млн. потребители в интернет са отговорили убедително на този въпрос с „Да“. Главният конкурент в лицето на Google обаче стига до почти същия брой посетители, но има 11 пъти по-голяма печалба. Защо се получава така?

Отговорът се крие в това, което хората търсят, когато посещават двата сайта. И двете компании предлагат медийно съдържание и търсене, но хората са свикнали да посещават сайтовете на Yahoo заради тяхното съдържание, което не е така печелившо, както използването на търсачката при Google.

В резултат на това Google печели много повече от един посетител в сравнение с Yahoo, уточнява Андрю Франк, който е анализатор на Yahoo във водещата аналитична компания Gartner. В резултат на това разходите на Yahoo за поддържане на дейността са по-големи от тези на Google, пише CNN.

Сайтовете на Yahoo стигат до 80% от интернет потребителите в САЩ, според проучване на маркетинговата компания ComScore. Междувременно Google прониква до 81,2% от интернет потребителите, но за сметка на това рекламната мрежа на Yahoo стига до 5% повече хора, отколкото тази на Google.

Въпреки това Yahoo реализира печалба от 131 млн. долара за последното фискално тримесечие на 2009 г., докато Google регистрира печалба от 1,5 млрд. долара. И ако двете компании стигат до приблизително същия брой потребители в САЩ всеки месец, откъде идва това голямо разминаване?

Търсенето е много по-изгоден бизнес, отколкото медийното съдържание в интернет, защото може да насочва рекламите към специфични ключови думи. Когато човек въведе дадена ключова дума в търсачката, тя вече знае какво търси, и му показва реклами, които са обвързани с търсенето.

Но този ефект е по-трудно да се постигне с медиен сайт, които се съсредоточава върху съдържанието. Например рекламите в Yahoo Sports показват различни продукти, които любителите на спорта могат да харесат, но те няма да бъдат така насочени към читателя, както при търсенето на реклама.

Дори по време на икономическата криза битката за печелившия пазар на интернет рекламата кипи с пълна сила. Google все още контролира 64,7% от всички пуснати запитвания в интернет в сравнение с 19,3% пазарен дял на Yahoo и 8,9% за Microsoft, според най-новите данни на ComScore.

Ето защо за никого не бе изненадващо, че Yahoo се съгласи да си сътрудничи с Microsoft в областта на интернет търсенето. По този начин компаниите ще се борят за част от големия пазарен дял на Google. И все пак Yahoo ще запази своя акцент върху това, което прави най-добре – медийното съдържание.

Поради тази причина някои анализатори са на мнение, че сравненията между Yahoo и Google са несправедливи по своята същност. Търсенето не е основния бизнес на Yahoo, която е по-диверсифицирана медийна компания, която си има и търсачка, освен всичко останало.

Но именно наличието на търсачка доведе до объркване в ролята на Yahoo. Тя си остава медийна компания, което означава, че има потенциал за растеж. Според проучване на Forrester Research 34% от хората прекарват своето медийно време в интернет, а 35% предпочитат да гледат телевизия.

Процентите са сходни, но въпреки това 31% от рекламните бюджети са насочени към телевизията, а само 12% от рекламодателите се насочват към интернет. Това означава, че въпреки трудния момент медийните компании имат добри перспективи за растеж, начело с Yahoo, който е най-големият доставчик на медийно съдържание в глобалната мрежа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:38 | 30.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още