IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Доколко кризата насочва ТВ зрителите към интернет?

Настъпил ли е преходът към интернет медиите за сметка на традиционните радио и телевизия?

08:18 | 14.01.09 г.
Автор - снимка
Създател
Доколко кризата насочва ТВ зрителите към интернет?

По време на първата глобална рецесия в ерата на интернет потребителите показват, че вече нямат ненаситен апетит към всяка нова технологична джаджа или медийна услуга, пише коментаторът от Ройтерс Ерик Очърд.

Много потребители се стремят да елиминират припокриващите се услуги, които предлагат еднакви видове забавление под различна форма или чрез различно устройство. Сега, когато много от тях разполагат с iPod, цифрова телевизия, компютри и високоскоростен интернет, те намират редица по-ефективни онлайн заместители на кабелната или сателитната телевизия.

Различни телевизионни програми, не само кратки клипове, се излъчват в много страни по света на сайтове като YouTube, Daily Motion, Joost или Hulu в САЩ.

Ново проучване на Deloitte за медийните навици на потребителите сочи, че този дигитален преход може би се случва пред очите ни.

Проучването, проведено в САЩ сред потребители между 14 и 75-годишна възраст, установява, че повечето от тях вече възприемат своя компютър повече като средство за забавление, отколкото телевизора.

Анализът е част от по-мащабно проучване, проведено в девет страни сред 9 хил. потребители, което открива паралелна промяна в потреблението, насочена към онлайн формати за забавление и отлив от телевизията, въпреки че извън САЩ фокусът е по-скоро към мобилните телефони. В Бразилия например потребителите прекарват средно 19,3 часа седмично от личното си време пред компютъра, в сравнение с 9,8 часа пред телевизора.

В САЩ три четвърти от потребителите между 14 и 19-годишна възраст, родени изцяло в ерата на интернета, казват, че компютрите предлагат повече забавления в сравнение с телевизора. Те прекарват средно 18,8 часа на седмица онлайн, почти двойно повече от времето, прекарано пред телевизорите. Те гледат DVD-та на компютрите си в продължение средно на почти два часа и слушат музика почти пет пъти повече на компютър, мобилен телефон или музикален плеър, в сравнение с времето, което слушат радио.

Дори 42% от „четящото поколение“ над 62 години смятат компютрите за по-забавни от телевизията. Те обаче гледат телевизия по 21,5 часа на седмица, или двойно повече, отколкото прекарват в интернет.

Въпреки това промяната вече е настъпила, колкото и дълго да отнема на по-възрастните да осъществят този преход към онлайн медиите, казва Ед Моран, директор Иновации в Deloitte.

Цифрови заместители

Потребителите, които сега са принудени да преразгледат разходите, които правят за медии, може да установят, че добрият достъп до интернет може да предлага най-добрия начин да намалят своите разходи за развлечения и комуникация, пише Очърд.

През последната година изследователите забелязват ръст на онлайн потреблението, тъй като потребителите търсят начини да намалят разходите за филми, музика или видео под наем.

По-опитните потребители намират достатъчно добри безплатни дигитални заместители онлайн, които им позволяват да се откажат от абонамента за телевизия или от видео под наем.

Това вече важи в пълна степен за по-младите, но вероятно ще се разпространи и сред други възрастови групи, които осъзнават стойността на парите.

Със сигурност когато тези по-възрастни поколения, които разполагат с повече собствени средства, се присъединят към този преход, едва тогава може да се каже, че е дошъл краят на по-старите медийни модели, смята той.

По мнението на анализатора от Gartner Майк Макгуайър младите хора с по-нови компютри все повече взимат в собствени ръце функциите на изготвяне на медийни програми по свой вкус, предвид количеството телевизия, филми и музика, които могат да слушат и гледат онлайн или да свалят на компютрите си.

Онлайн телевизията все повече се разпространява. Вероятно скоростта на интернет е ограничител за това колко потребители могат да сърфират из телевизионните програми онлайн по едно и също време.

Въпреки това радио и телевизионните мрежи също се включват в този процес. Във Великобритания продуктът iPlayer на BBC дава възможност на потребителите да гледат повторно предаванията по радиото и телевизията, излъчени през последната седмица, като той се нарежда на второ място сред най-популярните мултимедийни сайтове след YouTube. Засега потребителите на iPlayer извън Великобритания могат да слушат само радио, излъчено от BBC.

Въпреки че моделът на живото телевизионно предаване все още се разработва, за да бъде адаптиран към интернет, има все повече възможности да се гледат безплатно по интернет официални новинарски емисии и развлекателни програми с лаптоп или други устройства, свързани с компютър.

За всички освен най-отбраните филми и спортни събития, сега вече има все повече качествени заместители онлайн.

Вярно, че не е картина с висока резолюция на широк плосък екран, но онлайн съдържанието може да бъде възпроизведено, когато поискате на цена, която която трудно може да бъде конкурирана, добавя Очърд.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:05 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още