IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Какво рекламират знаменитостите

Известните актриси, певици, спортистки все по-често измъкват из под носа на професионалните модели изгодни контракти с модни къщи

11:55 | 03.12.08 г.
Автор - снимка
Създател
Клеър Дейнс е новото лице на Gucci. Снимка: ClaireDanes.de
Клеър Дейнс е новото лице на Gucci. Снимка: ClaireDanes.de

Неотдавна знаменитата модна къща Gucci избра ново лице за свежата си колекция от бижута "Chiоdo". Клеър Дейнс, известна от филмите "Терминатор-3", "Ромео и Жулиета" и "Часовете", смени Дрю Баримор, която беше лице на колекцията от бижута на Gucci миналата година. Интересно е, че преди Баримор и Дейнс модната къща не си е сътрудничила със знаменитости, отдавайки предпочитание на моделите. Но явно рекламната политика на компанията е сменила приоритетите си.

В какво е предимството на звездите? Защо известните актриси, певици, спортистки и даже жени, занимаващи се с политика, все по-често буквално измъкват из под носа на професионалните модели изгодни контракти с модни къщи?

Първо, самата новина, че звезда се е съгласила за 2-3 млн. долара да стане рекламно лице на дадена марка, привлича всеобщото внимание към тази марка. Фотографите все още не са успели да направят рекламни снимки със звездата, самата звезда не се е появила на нито едно мероприятие с рекламираното украшение, а рекламната кампания вече е изоставена. За много модни къщи това оправдава някои разноски, свързани с високата цена на звездите.

Второ, всяка звезда има някакъв имидж и, ако той съвпада с темата, настроението, идеята и духа на колекцията, компанията естествено ще предпочете въпросната знаменитост пред безизвестен модел.

Така например бижутерската къща Damiani представи неотдавна своя колекция, лице на която стана Шарън Стоун, пише руското електронно издание Дни.ру. От италианската компания искали открояваща се жена със силен характер, защото именно такава дама можела най-добре да представи концепцията на новата колекция. Холивудската интелектуалка Шарън Стоун идеално отговаряла на този критерий.

Британската бижутерска къща Stephen Webster пък създала цяла колекция украшения, знаейки кое ще бъде рекламното й лице. Решението за създаване на колекция с рекламна кампания с Кристина Агилера идва от това, че звездата е стар и редовен клиент на фирмата и често дава мнението си относно новите дизайни. Самата Агилера била във възторг от предложението и от участие във фотосесия за Stephen Webster не я спряла дори бременността й.

Руската оперна певица Анна Нетребко пък неотдавна стана лице на легендарната къща Chopard, сменяйки на тази длъжност топ-модела Ева Херцигова. Подобно на Кристина Агилера, Анна Нетребко също очаквала дете, когато подписала контракта с бижутерската компания. Очевидно бременността е най-удачното време за изкарване на допълнителни доходи за звездите, коментира изданието.

Още една световна знаменитост от руски произход за поредна година е рекламно лице на Tiffany&Co. Според подписания договор Мария Шарапова е длъжна да се появява на всеки значим тенис турнир в украшенията на Tiffany&Co. Ако се отчете, че срещите, в които участва тенисистката, се провеждат на различни континенти и в различни страни (САЩ, Франция, Великобритания, Австралия и други), то благодарение на Шарапова Tiffany&Co разполага с впечатляващ географски обхват на целевата аудитория. Това е третото предимство в подписването на договор със знаменитост.

Но в кацата с меда винаги има лъжичка горчилка. Контрактите със знаменитости имат и своите минуси, най-същественият от които е вятърничевото непостоянство в предпочитанията. Известен пример за това е случката, когато актрисата Кира Найтли, бидейки лице на бижутерската фирма Asprey, отказала да се яви на церемонията по връчване на премии от Американската киноакадемия в украшения на Asprey. Вместо това Найтли се появила в брилянтно колие на конкурентната компания Bvlgari. Не се стигнало до скандал, но у Asprey сигурно е останало неприятното впечатление.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:05 | 26.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още