Проектът „Crickle”
Netflix гравитира около идеята за навлизане в рекламния бизнес от години. Преди около десетилетие група старши мениджъри по финансите и стратегиите за съдържанието са проучвали идеята.
Те са обмисляли колко клиенти биха избрали опцията с по-ниска цена, на какво съдържание компанията има право да пуска реклами и как това може да повлияе на потребителското преживяване, допълват източници. По думите им тайният проект, наречен „Crickle”, е анализирал колко би стрували предоговарянето на лицензионните права и е планирал първоначално пускане на услугата в Канада.
Това така и не се случва. По същото време Netflix прави агресивна експанзия в Западна Европа, Япония и други азиатски пазари, а Хейстинг виждаше международното разширяване на бизнеса като цел, върху която компанията трябва да е изцяло концентрирана, за да спечели, твърдят източниците. Създаването на рекламна услуга би довело до разсейване и би нарушило усещането, че Netflix е убежище на един медиен пейзаж, изпълнен с реклами, казва Хейстингс на служителите.
Освен това е казал на инвеститорите и на директорите на Netflix, че не иска да се конкурира за рекламни бюджети с гиганти като Google и Facebook. „Никакви реклами няма да влизат в Neflix. Точка“, написа във Facebook Хейстингс през 2015 г.
Промяната на мнението му в последните месеци беше до голяма степен предизвикано от предизвикателствата пред растежа на Netflix, но също и от пазарно проучване за конкурентни услуги като Hulu и HBO Max, коментират източници, запознати с рекламните планове на Netflix. Въпросното проучване показва, че потребителската удовлетвореност не се е спаднала заради включващите реклами планове, допълват източниците.
През март главният финансов директор на Netflix Спенсър Нойман каза, че компанията „никога няма да каже никога“ на рекламата. Това беше първият публичен сигнал, че гигантът обмисля възможността. При представянето на финансовия отчет на Netflix месец по-късно Хейстингс каза, че компанията разглежда опцията за рекламна услуга.
Висши мениджъри на Netflix, включително съизпълнителните директори, финансовият директор и главния оперативен директор Грег Питърс, са се насочили към рекламната индустрия. Те са говорили с потенциални купувачи на реклама и други директори, докато се планирали какъв да е подходът на компанията, казват източниците. Представителите на Netflix са получили съвети за неща, вариращи от това колко реклами да показват в програми до това как трябва да изглеждат рекламите. Стрийминг гигантът не е казвал публично какъв формат реклами ще показва. На вътрешно ниво са обсъждани идеи като пускането на видео реклами от големи брандове преди самите програми, плюс някои статични реклами в приложението, коментират източници, запознати с дискусиите.