IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Отчетът на Netflix не е перфектен, но е достатъчно добър за инвеститорите

Спадът на броя на потребителите се оказа по-малък от очакваното и това изглежда успокои мнозина

15:26 | 20.07.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Netflix не направи удар с новия си финансов отчет. Компанията обяви, че е загубила 1 млн. абонати по света в рамките на второто си тримесечие. Това се оказа вторият пореден период, в който платформата губи потребители. До този момент в САЩ и Канада тя се е разделила с 1,3 млн. души, което бележи третия път за последните пет тримесечия, в който тя губи плащащи абонати в най-успешния си регион на база средни приходи от потребител, пише CNBC.

За третото тримесечие Netflix очаква да привлече 1 млн. нови абонати, което е под средната прогноза за 1,8 млн. по данни на StreetAccount. Ако Netflix все пак успее да прибави 1 млн. потребители през следващото тримесечие, тя все пак ще е загубила абонати за деветте месеца на годината. За сравнение анализаторите по-рано тази година очакваха стрийминг гигантът да привлече близо 20 млн. души.

И все пак цената на акциите на Netflix нарасна с повече от 6% по време на следборсовата търговия. Компанията очакваше, че ще загуби 2 млн. абонати през тримесечието. Спад от 1 млн. определено звучи по-добре.

Може би положителните настроения на инвеститорите към компанията са свързани с плановете на гиганта за завръщане към растежа, които до голяма степен ще се реализират през 2023 г.

Netflix обяви, че включващта реклами нова услуга ще бъде пусната в началото на 2023 г. Всъщност това е забавяне спрямо края на 2022 г., когато Netflix се надяваше да пусне по-евтиното си предложение, както писа през май New York Times.

В тримесечното си писмо до акционерите Netflix очерта плановете си да се бори със споделянето на пароли, посочвайки, че ползва два различни подхода за целта в Латинска Америка, за да „намери лесен за използване начин за платено споделяне, което вярваме, че работи за нашите абонати и нашия бизнес, което да можем да пуснем през 2023 г.“

Netflix допълва: „Окуражени сме от наученото в началото и възможността да насочваме потребителите към платеното споделяне в Латинска Америка“.

Компанията завършва писмото си с оптимизъм. Инвеститорите изглежда се вслушват в ръководителите – Рийд Хейстингс и Тед Сарандос.

„Повторното ускоряване на растежа на приходите ни е голямо предизвикателство“, пише компанията. „Но ние сме минавали през трудни моменти и преди. Изградихме тази компания, така че да бъде гъвкава и адаптивна, а това ще бъде голям тест за нас и за културата на големи постижения. Имаме късмета да сме в силна позиция като лидер в стрийминг развлеченията по всички метрики (приходи, ангажираност, абонати, печалба и свободен паричен поток). Уверени сме и сме опитмисти за бъдещето“, се казва още.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:46 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
cyclop
преди 2 години
Get woke, go broke. Следващият отчет ще е още по-лош. Никой не иска да гледа филми с определена квота за изкривеняци и диверсити.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още