Шерил
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg
Сандбърг не беше активно ангажирана с плана на компанията за изграждане на метавселената – нещо, за което мечтае главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, казват източниците.
Тази визия, която според Зукърбърг ще изисква милиарди долари инвестиции и ще отнеме повече от 10 години, за да се наложи, е по-малко зависима от рекламата, която отдавна е владение на Сандбърг. Тя не присъства на много от срещите на ръководството, свързани със стратегическата промяна, а хора, близки до нея, казват, че оперативният директор има чувството, че усилията не съвпадат с нейните силни страни.
Сандбърг, която ще остане в борда на Meta, миналата събота е информирала Зукърбърг за намерението си да напусне. Въпреки че нейните отношения с част от членовете на борда, включително самия Зукърбърг, понякога са били обтегнати, решението за оттеглянето е доброволно, коментират източници, запознати със случая.
В интервю по-рано тази седмица, след като оставката ѝ беше обявена, Сандбърг каза, че оттеглянето ѝ не трябва да бъде възприемано като знак, че Meta се отдръпва от рекламния бизнес, който миналата година донесе около 98% от годишните приходи на компанията, възлизащи на 118 млрд. долара. На мястото на Сандбърг ще седне Хавиер Оливан, който ще съблюдава едновременно инженерните въпроси, засягащи продуктите, както и рекламния бизнес.
„Смятам, че това е правилният момент за създаване на онези звена, в които бизнесите ще са по-близо до продукта“, заяви тя.
Снимка: Jason Alden/Bloomberg
Сандбърг казва, че изграждането на бизнеса, който позволи на Meta да се разрасне до една от най-успешните компании в света, е основна гордост. Но дизайнът на технологични продукти никога не е бил в нейния фокус, а мечтата на Meta за изграждане на виртуални светове е все още в зародиш. Въпреки че твърди, че подкрепя усилията, не е ясно дали продуктите са готови за монетизация.
Сандбър е отбелязала способностите на своя екип, който е успял да развие Facebook от компания със 153 млн. долара приходи и 500 служители през 2007 г. до сегашния гигант с над 77 хил. работници. По думите ѝ компанията се учи от грешките си и вече е добре позиционирана.
„Горда съм от всичко хубаво, което се случва в нашите платформи, през цялото време, всеки ден. И съм много развълнувана да видя какво прави Meta занапред“, посочва тя. „Наистина вярвам в Марк и наистина вярвам в колегите си“.
Сандбърг, бивш началник на кабинета на министъра на финансите Лорънс Съмърс, вече беше изгряваща звезда, когато Facebook я привлече от конкурента си Google. Нейната задача беше да вземе една свободна социална мрежа и да изгради бизнес около нея, като до голяма степен използва масивите от данни, които платформата събира за своите потребители. По този начин тя трябваше да позволи на Зукърбърг да се фокусира върху инженерната страна на компанията.
Рекламодателите се влюбиха в идеята, а Сандбърг беше основната връзка между компанията и Медисън авеню. Нейната популярност нарасна заедно с тази на гиганта. След като Facebook стана публична през 2012 г., Сандбърг стана икона за жените в бизнеса, особено след излизането на книгата ѝ „Реши се“ през 2012 г.