Сега залогът е още по-висок предвид възможността за широко разпространена забрана за аборти в САЩ. Ами ако държавните прокурори започнат да използват данни от телефоните, за да „премахват“ привърженици на абортите или да преследват жени, които поръчват онлайн хапчета за аборт?
Улавянето на деликатни данни е възможно благодарение на дивия и разхвърлян свят на наддаването в реално време – изключително популярен подход към дигиталната реклама и част от жизнената сила на компании като Google и Facebook. Как работи той? Всеки път, когато потребител на смартфон отвори приложение или уебсайт, който показва реклами, устройството му споделя данни за въпросния потребител, за да му помогне да пуска таргетирана реклама. Печели рекламодателят с най-висока оферта за наличното рекламно пространство.
Данните могат да отидат при десетки, дори стотици компании при всеки един аукцион. Google твърди, че прехвърля информацията на американските потребители на около 4700 компании по целия свят. Всяко „излъчване“, както го наричат в индустрията, обичайно споделя информация за местоположението на въпросния човек, лични характеристики и навици за сърфиране. По този начин помага на рекламните компании да изграждат потребителски профили. Рекламната индустрия също има дълга таксономия, която мрежите използват за категоризиране на хората, включително се ползват чувствителни етикети като „тревожни разстройства“ и „правни проблеми“, дори „кръвосмешение“ и „подкрепя насилие“, показва публичен документ, публикуван от консорциум на рекламна мрежа, който определя стандарти за индустрията.
Сложната и неясна природа на многомилиардния бизнес с онлайн реклами пречи да разберем точно какви данни споделя Google за нас. Според Джони Райън, старши сътрудник на съвета, Google е склонен да предава по-малко лични данни за хората, отколкото други по-малки рекламни мрежи. Но Google има най-голям дял от прехвърляните данни.
Огромният обем на информацията, излъчвана всеки ден, не е забавен факт. Той подчертава реалността, че сме заобиколени от устройства, които събират данни, уж за да направят живота ни по-добър, но която след това се продава на най-високата възможна цена. Умните говорители, фитнес тракерите и очилата с разширена реалност са само няколко примера за нарастващата тенденция в тази посока. Данните, събирани от тези устройства, могат да бъдат ползвани по начини, които не са ни познати. Миналата седмица Vice съобщи, че полицейското управление в Сан Франциско е потърсило кадри от компанията Cruise, чийто съсобственик е General Motors, за да помогне за разследване. Полицията отрича да е използва съдържанието за разглеждания случай.
Въпреки това по-голямото прехвърляне на данни означава все по-големи рискове от злоупотреби. Дори когато целта е толкова безобидна, колкото рекламата, дигиталните устройства крият риск да се превърнат в инструмент за наблюдение на цялата среда около нас.
преди 2 години Предават или Продават? Или за Гугъл само хубави думи може да се използват? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Тази злоупотреба трябва да се прекрати, веднъж за винаги ! ... ето така печели и фейса, а не от реклами както ни лъже еврея! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар