Ролята на Смит се промени отново след 2014 г., когато Сатя Надела стана главен изпълнителен директор и побърза да промени културата на Microsoft от бойна корпоративна политика към повече сътрудничество вън и вътре в компанията. Едно от първите му публични действия беше да направи софтуера Office наличен за iPad на Apple – стъпка назад от това да държи своите приложения близо до операционната система Windows.
Смит се превръща в един от най-ентусиазираните поддръжници на усилията на Надела, твърдят Бивши служители. Новият лидер повиши Смит до президент през 2015 г., давайки му възможност да се среща с представители на властите и да участва в изслушвания пред Конгреса. На следващата година Microsoft и Google сключиха 5-годишно примирие. Приблизително тогава Смит закри Офиса за стратегически отношения.
Сблъсък с конкурентите
Откакто пое президентската роля, Смит се превърна в по-популярно публично лице на Microsoft. Той харесва позицията си и често се хвали, че има мобилните номера на важни членове на Конгреса, твърдят хора, които са работили с него. Тъй като регулаторният натиск върху технологичните гиганти отново се засили, Смит отново хвърли ръкавицата към конкурентите си. Той застана зад предложения, които другите гиганти категорично не одобряват – често в случаи, в които приходите на Microsoft ще бъдат най-слабо засегнати.
„Microsoft преследва стратегия, чрез която се опитва да се разграничи от Big Tech и да бъде най-отговорният играч“, твърди Адам Ковачевич, бивш лобист на Google.
Франк Шоу, вицепрезидент по корпоративните комуникации на Microsoft, коментира: „Никой не е перфектен, но вие се стремим да бъдем принципни, а понякога това създава възможност да се отделим от конкуренцията“.
Представители и сътрудници на Конгреса казват, че Microsoft е била по-склонна от другите технологични гиганти да предостави както висшето си ръководство, така и експертен персонал, за изслушвания, докато властите се занимават с проблемите с политиките в сферата на технологиите, като тези за реагиране на кибератаки или изпращане на потребителски данни зад граница.
„Опитахме се да идентифицираме опасенията, които хората могат да имат, а след това да ги адресираме проактивно“, коментира Смит. „Смятам, че това ще ни послужи по-добре за одобряване придобиването [на Activision].”