IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Сагата с Джо Роугън разкри слабото място на Spotify - модерацията

Проследяването на съдържанието в подкастите се оказва голямо предизвикателство за индустрията

15:36 | 13.03.22 г. 4
<p>
	<em>Снимка: Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

На конференция в Ню Йорк през февруари един от главните архитекти на стратегията на Spotify за подкастите очерта какво според нея е най-голямото предизвикателство, пред което са изправени платформите: как да модерират съдържание.

Главният директор съдържание Доун Остроф, ветеран в телевизионната индустрия, която помогна за привличането на Джо Роугън и други таланти в Spotify, беше запитана за проблемите с дезинформацията за Covid-19 в подкастите му, след като Нийл Йънг и други изтеглиха музиката си от услугата в знак на протест. По думите ѝ компаниите са изправени пред „дилемата модерация срещу цензура“ и няма ясно решение на проблема.

Модерацията на съдържанието е огромно предизвикателство за онлайн платформите. Въпреки че социални мрежи като Facebook и Twitter са под натиск да станат по-прозрачни относно начина на контролиране на съдържанието и да увеличат инвестициите в хора и системи с изкуствен интелект, които да преглеждат публикуваното, подкастите често не бяха във фокуса на вниманието.

Недоволството срещу “The Joe Rogan Experience” – подкаст, който Spotify получи чрез ексклузивна лицензионна сделка за над 100 млн. долара през 2020 г., засилва критиките към цялостния подход на Spotify към модерацията, докато услугата се развива от музикален към подкаст гигант и инвеститор в оригинално съдържание, твърдят представители на индустрията и анализатори.

Освен това казусът хвърли светлина върху историческата липса на модерация.

Различните подкасти се хостват на различни платформи и се изпращат чрез RSS фийд или услуги до приложения като Apple Podcast или Spotify, които създават цели каталози за слушателите. Огромният обем материал – милиони подкасти и продължаващи часове епизоди – и техническите предизвикателства по транскрибирането и анализирането на аудио записите прави модерацията още по-трудна.

Spotify добави първите си подкасти през 2015 г. и прави голями стъпки към този формат от 2019 г. Тя придоби подкаст мрежите Gimlet и Anchor и похарчи стотици милиони долари за сделки за ексклузивно съдържание с известни личности като Ким Кардашиан и американския президент Барак Обама.

През януари, когато каталогът ѝ обхващаше 3,6 млн. подкаста, Spotify най-сетне публикува пълните правила на платформата онлайн, при това в отговор на случилото се с Роугън.  

Компанията твърди, че политиките са прилагани активно от години, а над 20 хил. епизода са премахнати заради дезинформация за Covid-19 по време на пандемията.

За разлика от Facebook и Twitter, Spotify не публикува доклади за прозрачността, от които да става ясно колко и какво съдържание премахва. Говорител на стрийминг компанията твърди, че тя работи по изпълнение на тази цел.

Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек наскоро каза на инвеститорите, че е знаел, че подкаст стратегията ще „тества нашите екипи по нови начини“. По думите му компанията „въвежда няколко първи по рода си мерки, за да помогне в борбата с дезинформацията и предоставянето на по-голяма прозрачност“.

Модерацията на аудио съдържание като цяло включва конвертирането му в текст и използването на автоматизирани инструменти за филтриране на съдържанието или идентифициране на моменти, които трябва да бъдат прегледани от човек. Но този процес изисква много време и усилия, твърдят експерти.

Нюансите в тона, термините и жаргонът, както и нуждата да се разбере контекстът в по-дълги дискусии също допринасят за сложността.

Аудио модерацията е „перфектната буря“, казва Марк Литъл, съосновател на Kinzen, фирма, с която Spotify работи, за да получава известия за проблеми, свързани с дезинформация и реч на омразата в платформата.

„Сблъсквате се с нещо, което изключително сложно, има такъв обем... и е във формат, който се противопоставя на вида анализ, на който разчитахме в миналото“.

На 2 февруари в интервю на Даниел Ек пред Ройтерс той посочи, че международният екип на Spotify, занимаващ се с модерация на съдържание е „много голяма операция“. Но той и говорителят на компанията отказват да разкрият колко големи са инвестициите на Spotify в модерация на съдържание, нито колко души работят по сигурността на платформата и с какви технологии разполагат.

Spotify използва външни хора, които да ѝ помагат да засича проблемно съдържание. Нейният екип, отговарящ за съдържанието, получава съвети от редица партньори с експертиза в речта на омразата, тормоза, детската експлоатация, екстремизма и дезинформацията, посочва говорителят.

Тези консултанти, повечето от които Spotify отказва да обяви, дават на вътрешния екип – който взема всички решения за модерацията – анализи, известява за потенциални опасности и помага за засичане на злоупотреби.

Spotify добави 1,2 млн. подкаста към каталога си само миналата година. Докато съдържанието, налично в големите платформи, расте и се сключват нови и нови сделки, трябва да бъде изградена по-добра модерация, твърдят експерти от индустрията.

Сагата с Роугън едновременно повдига въпроси за задълженията на Spotify, когато ексклузивно лицензира предавания, и за по-голямото предизвикателство, което носи модерацията на индустрията за подкасти. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:13 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

4
rate up comment 1 rate down comment 0
mrynmryn
преди 2 години
Всеки слушал Джо Роугън поне 10-тина пъти, знае че е инфантил. Това е техният Слави (съвпадение или не, със същата прическа), мазни се на всеки гост, говори пълни глупости, докато това което е казал, не го застигне евентуално.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
forexar
преди 2 години
"дезинформация" ? Това не е ли субективно нещо ? :) Или на неумните хора трябва всичко да се филтрира? Да не вземат да се объркат и да станат непослушни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 1
cyclop
преди 2 години
Замислете се какво всъщност е написано в бюлвоча горе - чудят се как да анализират и контролират всяка думичка, да не би случайно някой да каже нещо, каквото и да е, което не им ХАРЕСВА! "ДЕЗИНФОРМАЦИЯ"! Как я дефинирате тая дезинформация? Какъв е проблемът ако хората чуят "дезинформация"? Проблемът е, когато е ИНФОРМАЦИЯ, изобличаваща и доказваща лъжите, с които ежесекундно ни захранват! В какъв кошмарен свят затъваме!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 1
cyclop
преди 2 години
Оуу това ли е слабото място, че чоже някой да изрази мнение или гледна точка, които противоречат на Официално Одобрените от Министерството на Истината. Слава богу, инвецторбеге никога не може да бъде критикуван за подобно поведение, понеже по всичко изглежда че повечето писания се получават директно от Министерството на Истината. Рисковете от собствено мнение тук са не минимални, а несъществуващи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още