IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Сделката за Activision не означава край на възможностите за Microsoft

Това е най-голямата сделка в историята на софтуерния гигант, но не ограничава капацитета му за нови начинания, твърди анализатор

10:47 | 19.01.22 г. 2
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Michael Ciaglo/Bloomberg</em></p>

Снимка: Michael Ciaglo/Bloomberg

През юли 2021 г. Калифорнийският отдел по справедлива заетост и жилища заведе дело, в което твърди, че Activision Blizzard и нейните дъщерни дружества насърчават сексистката култура и плащат на жените по-малко отколкото на мъжете. Съобщава се, че над 100 служители са настояли главният изпълнителен директор Боби Котик да се оттегли от поста си през ноември, след като Wall Street Journal публикува статия, в която се посочва, че Котик е знаел за проблемите и не е информирал борда на директорите за тях. Говорител на Activision оспорва точността на написаното от WSJ.

След това, през ноември, Activision Blizzard каза на анализаторите, че отлага пускането на Diablo IV и Overwatch 2. Още по-лошото беше, че отзивите за новата игра Call of Duty: Vanguard, пусната на пазара през същия месец, не бяха много ласкави.

Microsoft обмисляше и други сделки

През 2020 г. Microsoft разглеждаше възможността да придобие част от социалната мрежа TikTok, която се превърна в ябълка на раздора в търговската война между САЩ и Китай. Но в крайна сметка собственикът на TikTok – ByteDance, се спря нa Oracle.

„Мисля, че първоначалната реакция тогава беше: „Какво става?“, но те откриха възможност“, казва Чой. „Те можеха реално да я купят за 25 или 30 млрд. долара, за колкото се говореше. Това щеше да си е изгодна сделка“.

Activision Blizzard, чието подразделение Activision е основано през 1979 г., не расте толкова бързо, колкото TikTok. През третото тримесечие приходите нараснаха с по-малко от 6% в сравнение с 22% за цялата Microsoft и с 16% за гейминг сегмента ѝ. Оперативният марж на Activision Blizzard е около 40%, а този на Microsoft – почти 45%.

Защо Activision е привлекателна за Microsoft?

Activision Blizzard има общност от около 400 млн. месечно активни играчи, подчерта Microsoft в изявлението си по повод сделката. В този смисъл споразумението отговаря на дългосрочните интереси на Microsoft, които главният финансов директор на компанията Ейми Хууд описва като „мрежови активи“, или придобиването на общности от хора, както се случи с GitHub и LinkedIn.

Чой вижда потенциал в това Microsoft да увеличи броя на абонатите на своята услуга Game Pass. Game Pass позволява на потребителите на персонални компютри, мобилни устройства и Xbox да играят каталог от игри за 9,99 долара до 14,99 долара месечно в зависимост от системата, на която искат да играят.

Решението дава на Microsoft по-достъпна възможност да достигне до милиони хора, които са склонни да плащат за игри и които могат да ѝ помогнат да разшири потребителската база на Game Pass, коментира Чой. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:04 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
mrynmryn
преди 2 години
По-скоро е кой колкото плати. Чудно дали СЕО-то на активижън ще го пенсионират, защото компанията в момента е затънала в дела за сексуален тормоз, което се отрази и на акциите им.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 1
khao
преди 2 години
нещо като анти-тръстови закони да имате... или лобистите плащат повече ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още