Новината, че Microsoft придобива разработчика на игри Activision Blizzard за 68,7 млрд. долара беше изненадваща за Питър Чой, старши анализатор във Vontobel Asset Management, която притежава акции от Microsoft за 1,43 млрд. долара към края на четвъртото тримесечие.
Втората по пазарна капитализация компания в света планира да похарчи близо 53% от парите си в брой за сделката, която е най-голямата в 46-годишната история на Microsoft.
Това може да изглежда като голяма промяна за инвеститорите, които се интересуват от възможностите на производителя на хардуер и софтуер да продължи да се разширява в други технологични области, докато същевременно запазва финансовото си здраве, в това число и тримесечния си дивидент.
Но размерът на сделката не носи притеснения на Чой, пише в анализ CNBC.
“69 млрд. долара са около 3% от размера на цялата компания“, казва той. „Те имат достатъчно капацитет да финансират всичко друго, което се предполага, че биха искали, така че не виждам това непременно като ограничаване на другите възможности“.
Под ръководството на главния изпълнителен директор Сатя Надела, който стои начело от почти осем години, Microsoft отслаби фокуса си в области, ориентирани към потребителите. Най-голямата звезда в портфолиото на компанията сега е публичният облак Azure, който намали разликата си в пазарния дял спрямо играч номер едно на този пазар – Amazon Web Services.
Чой твърди, че сделката не променя непременно фокуса на компанията върху корпоративните решения. По думите му компанията продължава да е по-съсредоточена в бизнес и корпоративните решения, така че да помага на хората да бъдат по-продуктивни.
„Това е основната мисия на компанията. Смятам, че когато мислят за области извън основния им бизнес, те са склонни да бъдат по-опортюнистични. Така че геймингът е очевиден, въпреки че той вече е ключова дейност за тях“, коментира още Чой.
Първата конзола Xbox се появи през 2011 г., а Microsoft разшири разработките на игрово съдържание по време на управлението на Надела. Компанията придоби разработчика на видео играта Minecraft – Mojang, за 2,5 млрд. долара през 2014 г. А миналата година финализира сделката за ZeniMax Media, с което броят на студиата на гиганта нарасна от 15 на 23.
И все пак придобиването на LinkedIn през 2016 г. беше по-голямо от тези две със своите 27 млрд. долара. То се случи при подобни обстоятелства като сделката с Activision. Microsoft се задейства, когато цената на акциите на LinkedIn поевтиняха значително. Цената им спадна с 44%, след като социалната мрежа заяви, че приходите ѝ нарастват по-бавно от очакваното.
Проблемите на Activision
През 2021 г. стойността на книжата на Activision Blizzard се срина с 23%, след като срещу компанията бяха заведени нови съдебни дела и тя се сблъска с проблеми с пускането на игри в първоначално предвидените срокове.
преди 2 години По-скоро е кой колкото плати. Чудно дали СЕО-то на активижън ще го пенсионират, защото компанията в момента е затънала в дела за сексуален тормоз, което се отрази и на акциите им. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години нещо като анти-тръстови закони да имате... или лобистите плащат повече ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар