Apple може да не е причина за сегашната еуфория около метавселената, но компанията определено бере плодовете от нея, пише Wall Street Journal в анализ.
Вълнението около това как производителят на iPhone може да спечели от насочването си в тази област стои в основата на ръста на цената на акциите на компанията през последните месеци, твърдят инвеститори и анализатори.
По-рано този месец Apple за кратко стана първата корпорация с пазарна капитализация над 3 трлн. долара. Инвеститори и анализатори казват, че залагат, че Apple ще предостави устройства за разширена реалност през следващата година, а това ще разкрие потенциален нов етап на растеж в следващите години.
От своя страна, компанията не разкрива много за бъдещите си планове, въпреки че през последните години главният изпълнителен директор Тим Кук се изказва добре за подобни технологии и твърди, че те ще са изключително важна част от бъдещето на Apple.
Интересът към метавселената набра нова инерция, след като съоснователят на Facebook Марк Зукърбърг обяви на 28 октомври, че преименува компанията си на Meta Platforms, за да подчертае усилията ѝ да се възползва от зараждащия се свят на виртуалната и добавената реалност, съответно VR и AR. Въпреки че цената на акциите на Meta нарасна със 7% от ребрандирането насам, стойността на книжата на Apple записа 18% ръст до 175,08 долара във вторник.
През декември дългогодишният анализатор на Apple Кейти Хюбърти от Morgan Stanley повиши ценовата цел за акциите на компанията от 164 до 200 долара за брой, заради очаквания бъдещ растеж, свързан с тези продуктови линии.
Досега метавселената беше по-скоро мечти и надежди, но привържениците на идеята казват, че в крайна сметка това ще бъде дигитално пространство, в което хората рутинно ще използват виртуални аватари, за да работя, играят, пазаруват и да се наслаждават на забавления. Анализаторите смятат, че Apple може да разшири своята екосистема от хардуер, софтуер и услуги в тази нова сфера.
Анализаторът на Bernstein Тони Саконаги наскоро каза на инвеститорите, че Apple може да продаде 22 млн. устройства с добавена реалност до 2030 г., което ще повиши приходите ѝ с 4 на сто, а тези устройства могат да носят повече от 20% от общите приходи до 2040 г.
Apple се сблъсква с други гиганти, за да си спечели позиции на новия технологичен фронт, подновявайки старо напрежение, въпреки че не е ясно колко голям ще бъде пазарът във виртуалния свят. Meta продава очила за виртуална реалност от години и има агресивни планове за експанзия. Microsoft продава очила за добавена реалност и също е споделяла, че има планове за метавселената.