Метавселената е все още неразвит виртуален свят, в който хората ще могат да играят, работят, учат и пазаруват. Технологични лидери като Microsoft, Meta и Apple наливат милиарди в изграждането на хардуер и софтуер за виртуална и добавена реалност, които могат да стоят в основата на този развиващ се дигитален свят.
Виртуалната реалност напълно потапя потребителите в този свят чрез очила. Oculus на Meta доминира пазара на очила с около 75% дял през 2021 г. според компанията за пазарни проучвания International Data Corp. Миналата година е имало 9,4 млн. очила за виртуална реалност – бройка, която може да нарасне до 13,6 млн. до края на тази година според IDC.
Добавената реалност наслагва дигитално съдържание върху това, което виждаме. Някои представители на технологичната индустрия я смятат за по-голяма пазарна възможност от виртуалната реалност, която е по-сложна за разработка. Едва 325 хил. очила за добавена реалност са били продадени миналата година. Но през тази година броят им може да скочи до 1,35 млн. бройки, твърдят от IDC.
Повечето технологични гиганти сега планират да пуснат собствени умни очила, които са с размера на традиционни очила и включват възможности с добавена реалност. Ето защо заплатите на инженерите с опит в добавена и виртуална реалност растат. Използването на термина „метавселена“ скочи в обявите за работа. Делът на обявите, които го споменават, през декември беше над 10 пъти повече спрямо нивото преди година, твърди уебсайтът за намиране на работа Indeed.
Microsoft беше една от първите, които се насочиха към добавената реалност. HoloLens беше обявена преди пет години и очилата ѝ станаха едни от най-развитите в света. Въпреки че се фокусира върху бизнес приложения, компанията разработва по-лека и по-достъпна версия за потребители, за която може да почакаме години преди да я видим на пазара, твърдят бивши служители на Microsoft.
Meta също работи по очила с добавена реалност, което я кара да наема много хора, допълват още източниците. През септември тя направи една от първите си стъпки на този пазар с умни очила, създадени в партньорство с EssilorLuxottica, производителят на очилата Ray-Ban. Засега умните очила включват по основни функции като заснемането на снимки и кратки видеа.
Тъй като Microsoft е по-напред в конкуренцията на пазара на добавена реалност, нейните служители са особено привлекателни за много компании, твърдят анализатори.
преди 2 години Много добър замисъл. Гейминг индустрията бълваше страхотни печалби даже има и турнири по електронни спортове. Чудно! Някои хора и сега бъркат виртуалната си идентичност реалната. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Не сте прости. Вкарвате келлешите в Метавселената и като пораснат им гепите парите. Дори няма да усетят и разберат как. Висш пилотаж! отговор Сигнализирай за неуместен коментар