Преди публикуването на тази статия във Financial Times Clubhouse оспори данните на App Annie, които не включват изтеглянията на таблети, повторното инсталиране и актуализациите на приложения. Clubhouse твърди, че собствените ѝ данни показват 1,8 млн. сваляния през ноември. Тя отказва да сподели информация за изтеглянията за други месеци. Освен това не желае да каже какъв е броят на активните ѝ потребители.
Дейвидсън остава безгрижен. „Миналата година преминахме от единна общност на бета тестери към глобална мрежа от много различни общности“, казва той, посочвайки скорошния растеж в географски райони като Тайланд.
По думите му само през лятото броят на виртуалните стаи, създавани на ден, се е удвоил от 300 хил. до 700 хил., подкрепен от ръста на броя на групите.
След като той отказа да сподели повече данни до този момент, по-късно компанията каза, че има над 700 хил. стаи на ден, допълвайки, че наблюдава „ускоряване на растежа през последните седмици“.
Въпреки това Дейвидсън отрича да се е борил за шеметния възход на Clubhouse, като посочва, че първоначално е решил да пусне приложението само с покани, както беше до юли тази година. „Никога не сме се опитвали да растем. Опитахме се по-скоро да не растем“, казва той. „Смятам, че ако разширявате онлайн общностите по-бързо, нещата могат да се провалят“.
Външни експерти обаче припомнят, че компанията въплъщава тенденцията за „хакване на растежа“ на Силициевата долина – умишлено стимулиране на експлозивен растеж чрез евтин, експериментален дигитален маркетинг.
Andreessen, която водеше и трите кръга на финансиране на компанията, допринесе за увеличаването на популярността ѝ, като провеждаше редовни сесии и привлече известни спортисти и музиканти, които станаха инвеститори във фирмата.
Ранните потребители на приложението бяха заливани от известия на телефоните си, освен ако не ги деактивираха. Освен това първоначално Clubhouse принуждаваше потребителите да предоставят достъп до списъците си с контакти, за да поканят други в приложението. След това тази практика беше спряна.
Притесненията относно събирането на данни, включително на телефонни номера, предизвика опасенията на регулаторите. През март френските регулатори започнаха разследване дали компанията се съобразява с европейските правила за неприкосновеност, а тези в Германия поискаха повече информация за нейните практики за събиране на данни.
Clubhouse заяви, че приветства разговорите с регулаторите, като добави, че защитата на данните е неин „основен приоритет“. Тя твърди, че не продава данни, а само „събира данните, които са ни нужни, за да може услугата да работи за потребителите“.
В краткосрочен план компанията се фокусира върху укрепването на функциите за монетизация от страна на създателите на съдържание, като насочва пари към хората, които са домакини на разговори в приложението. Това се случва чрез даването на виртуални бакшиши в стаите, абонаменти и други плащания.
Като част от тези усилия през април Clubhouse обяви, че сключва партньорство с компанията за разплащания Stripe. Дейвидсън твърди, че приложението в крайна сметка може да започне да прибира част от тези трансакции, в допълнение към таксите за обработка, които отиват при Stripe.
Като бивш главен изпълнителен директор на криптоборса и привърженик на децентрализацията, Дейвидсън посочва, че може да проучи и начини за интегриране на дигитални активи и незаменими токени (NFT) в приложението.
„Мисля, че принципите на контрол, собственост и сътрудничество до голяма степен съответстват на начина, по който управляваме компанията“, казва той. „Настроен съм много положително“.