Това е вярно, дори ако те не разкриват такава информация на инвеститорите на ниво сегмент. Понастоящем насоките на SEC изискват от компаниите да дефинират оперативните сегменти въз основа на бизнес дейности, които генерират приходи и правят разходи; редовно се преглеждат от главния изпълнителен директор; и за които е налична отделна финансова информация. Ако такова поделение съставлява поне 10% от печалбите/загубите, приходите или активите на всички комбинирани оперативни сегменти, компанията трябва да предостави на регулаторите повече финансова информация.
Big Tech използват тези условности, за да избегнат духа, а може би дори и буквата на закона. Историческата защита на Alphabet, че не разглежда YouTube като отделно подразделение, беше, че главният й изпълнителен директор не преглежда тези резултати. Някой наистина ли мисли, че най-голямата видео платформа в света не е обект на внимание от директорите? Междувременно Apple казва, че „отделна финансова информация“ за рентабилността на App Store „не съществува“. Въпреки това компанията редовно посочва как е създала изцяло нова индустрия от разработчици на приложения.
Нещо повече, регулацията не е „мащабирана спрямо размера на компанията“, както се посочва в доклада на UCL. Докато всички компании с приходи от 100 милиона долара или повече са подчинени на едни и същи правила на SEC, платформените гиганти имат цели подразделения, които са сред най-големите 100 компании в САЩ. Много отделни продуктови линии на Big Tech може да представляват само 1% от общите продажби на компанията майка, но да доминират на съответния пазар.
Изводът е, че остарелият набор от регулации прави много по-трудно за регулаторите, инвеститорите, клиентите и гражданите наистина да разберат индивидуалните пазарни позиции на технологичните гиганти. Това прави невъзможна защитата на пазарите или на демокрацията.
И така, какво трябва да се направи? Авторите на доклада имат редица предложения, включително задължително отчитане пред SEC на потребителски оперативни показатели за продукти с минимален брой месечни активни потребители. Това съвпада с предложените от ЕС правила относно контролиращите платформите, но ги прави приложими на продуктово ниво по целия свят.
Авторите също така препоръчват подробни финансови отчети за отделни сегменти за всяка продуктова линия с 5 милиарда долара или повече годишни приходи (или печалби и загуби). Идеята е да се премахне дискрецията на мениджмънта относно това какво трябва да бъде обозначено като сегмент. Това е много закъсняло предвид нарастването на корпоративната концентрация в американската икономика през последните 20 години, в технологиите и други сектори.
И накрая, докладът на UCL призовава за специфична технологична рамка при оповестяванията пред SEC, която да отчита уникалния бизнес модел на дигиталните гиганти. Това е добра идея. Данните са актив и трябва да се отчитат като такъв.
преди 2 години Проблема е, че не знаят това:"Данните са актив и трябва да се отчитат като такъв" в какво се мери.Първоначално са си мислели, че е в килограми, после са разбрали за мегабайти и гегабайти, а сега започват да се усещат, че май иде реч за ентропия, ама не са много сигурни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Доколкото разбирам, проблемът не е в Биг Тек,а в мудните регулатори и остарелите правила. отговор Сигнализирай за неуместен коментар