IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как пазарът на технологични IPO-та се превърна в мечи?

В рамките на инвеститорската битка за сигурност онези, които са най-тежко засегнати, са служителите

08:16 | 08.12.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

За някои отскоро публични компании заключването не е проблем. Тази година половин дузина американски технологични компании станаха публични чрез директни листвания, което позволи на досегашните им инвеститори да продават веднага.

Въпреки че все още се ползват от малък брой подкрепени с риско капитал компании, директните листвания набраха известна инерция през тази година. Преди 2021 г. само четири значими компании – Spotify, Slack, Palantir и Asana – избраха този път към публичния пазар.

Тази година Roblox, Coinbase, Squarespace, ZipRecruiter, Amplitude и Warby Parker дебютираха чрез директни листвания. Цената на акциите и на двете е спаднала с между 20 и 50 процента от върховете им, но служителите имат възможността да продават акциите си на отворения пазар от ден едно.

Технологичните SPAC сделки са също толкова проблемни за публичните инвеститори като IPO-тата и директните листвания. Автомобилният застраховател Metromile, чиято технология позволява на водачите да плащат на миля вместо месечна такса, записа най-голям спад в IPO групата – с цели 89% спрямо върха, който достигна през февруари, скоро след като SPAC сливането беше приключено.

Сред другите SPAC листвания стойността на книжата социалната мрежа Nextdoor се срина с 47 на сто от ноемврийския си пик, а при онлайн кредитора SoFi спадът е с 44% за 10 месеца. Медийният уебсайт BuzzFeed не е включен в данните, защото компанията тъкмо завърши SPAC сделката си в понеделник. Но пък имаше проблемен дебют. Цената на акциите му се понижи с 11% в първия си ден на борсата.

Преоценката на технологичния пазар може да окаже влияние върху малкото оставащи публични предлагания през тази календарна година и вероятно през 2022 г.

HashiCorp трябва да стане публична тази седмица, а компанията за софтуер за облачна инфраструктура се прицелва към оценка от около 13 млрд. долара, на база на първоначалния ценови диапазон. Въпреки това тези очаквания бяха заложени миналата седмица, преди технологичният пазар да се срине, а сега инвеститорите могат да обърнат повече внимание на загубата от 22 млн. долара на компанията за последното тримесечие. За сравнение година по-рано загубата беше 9,3 млн. долара.

Следващата седмица Samsara, чиято технология свързва физически продукти с облака, трябва да дебютира с оценка от около 11,5 млрд. долара, сочи обновеният ѝ проспект към понеделник. Загубата на Samsara се сви до 32,4 млн. долара през последното тримесечие спрямо 54,3 млн. долара през същия период година по-рано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:29 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още