Apple има нов продукт, който вече е толкова поръчван, че едва ли ще пристигне навреме за Коледа. Става дума за кърпа от неабразивен материал, предлагана на цена от 19 долара, пише Wall Street Journal.
Тя беше представена през октомври, когато Apple показа новата си линия устройства. При тестовете тя работеше като други микрофибърни кърпи, които струват дори по-малко от половината на тази цена. Защо тогава Apple се спря на 19 долара?
Както се случва, ценовата стратегия на Apple рядко позволява на аксесоарите да падат под тази цена. 6,3-инчовото парче плат се намира до 17 други артикула с марката Apple на уебсайта на компанията – смесица от кабели за зареждане, ключове и адаптери – всеки на цена от 19 долара. Някои, като кабелните слушалки и адаптера за зареждане, някога бяха включени в новия iPhone.
Тези 19-доларови продукти, заедно с Apple Watch, AirPods и други малки устройства, са част от нарастващата категория Носими устройства, дом и аксесоари, която генерира над 8 млрд. долара приходи през тримесечието, завършило през октомври.
Въпреки че Apple отказва да коментира ценовата си структура, анализатори от технологичната индустрия твърдят, че има няколко причини компанията да се фиксира в тази цена.
По думите им 19 е точно – нито твърде високо, нито твърде ниско, че да отблъсне потребителите, към които се прицелва. Когато купувате нещо по-голямо като iPhone 13 (799 долара) или MacBook Pro (1999 долара), тази добавка 19 долара на практика изчезва в количката за пазаруване. И все пак според анализаторите цената е достатъчно висока, за да предполага, че купувате превъзходен продукт, дори и той да не е такъв.
Не твърде високо
Почти всяка цена на продукт на Apple завършва на 9. Това е широкоразпространена тактика при продажбите на дребно, целяща да привлече потребителите. Тя е проектирана така, че да създаде усещането за добра стойност и е свързана с десетилетия на проучвания на човешкото поведение.
Снимка: Apple.com
Анализатори твърдят, че 19 долара е чудесна цена за всички, които са готови да платят повече за обикновени технологични продукти или услуги. „Когато отидете много под 20 долара, хората не му мислят много, дори и продуктът да се предлага на конкурентна цена от 1 долар“, коментира Джийн Мюнстър, управляващ партньор в компанията за рисков капитал Loup Venture.
Освен това цената е достатъчно ниска, за да бъде вдъхновяваща покупка за онези, търсещи продукти, които да ги накарат да се почувстват специални.
„Apple иска да се увери, че потребителите ѝ постоянно се чувстват добре“, твърди Абир Сиед, партньор в консултантската фирма UpCounting. Дори и купувачите да не получават добра сделка, твърди той, „те просто се чувстват готино“.
Но не и твърде ниско
Но има уловка. Продаването на кабели, адаптери и кърпички за много под 20 долара може да ги позиционира на територията на „евтиното“. Голяма част от успеха на Apple е базиран на това, че позиционира продуктите си като луксозни.
„При цена от 19 долара получавате ползите от омайването на потребителите, но и изпращате сигнал, че това е премиум продукт“, коментира още Сиед.
Голяма част от цените зависят от това къде пазаруват купувачите. Ако са в уебсайта на Apple или в неин физически магазин, те не търсят оферти, както при пазаруването на нещо от Amazon или Walmart.
“Голяма част от хората в Amazon биха казали, че 20 долара са абсурдно много за една кърпа”, твърди Сиед. „В Apple има много по-малко сравняване“.
В случая на Apple кърпата, продавана за 19 долара, създава повече търсене, отколкото ако струва 9 долара, твърдят експерти. 19-доларовият продукт се превърна в интернет меме скоро след представянето му от Apple, което може да обясни защо е толкова трудно за получаване. Вероятно този продукт няма да се предлага на по-ниска цена в близко бъдеще.
Мюнстър твърди, че случилото се с този артикул показва силата на Apple на пазара. „Не всяка марка може да направи нещо подобно“, твърди той.
преди 2 години Защото звучи по-добре от 20$, мозъкът възприема цената по друг начин, а когато си купиш кърпа за 19$ (като отговор Сигнализирай за неуместен коментар