Плановете на Европейския съюз (ЕС) да ограничи компаниите от Силициевата долина чрез нови регулации за конкуренция се превръщат в сериозен проблем в трансатлантическите отношения, точно когато двете от двете страни на океана се ангажираха да задълбочат връзките си в областта на технологиите и търговията, пише Politico.
През миналия месец високопоставени служители от Брюксел и от Вашингтон се срещнаха в Питсбърг, за да открият Съвета за търговия и иновации, инициатива на високо ниво, насочена към възстановяване на отношенията, които бяха влошени при бившия президент на САЩ Доналд Тръмп. Зад демонстрацията на приятелско отношение американските служители все повече се притесняват от плановете за европейско регулиране на технологичните компании, които според тях са несправедливо насочени към гиганти като Facebook, Google и Apple.
Търговският представител на САЩ Катрин Тай заяви, че този месец ще се проведат надеждни и честни преговори с европейците, в отговор на въпроса за предложените правила, които са насочени към ограничаване на властта на най-влиятелните платформи като Google, Facebook и Apple. Американските служители и представители на индустрията предупреждават, че новите правила, известни като Законът за цифровите пазари (DMA), могат да подкопаят усилията за изграждане на общ фронт във всяка една сфера. От изкуствен интелект до производство на чипове, в условия на засилена конкуренция от страна на Китай.
Обобщавайки гледната точка от Вашингтон, старшият директор по европейските въпроси в Търговската камара на САЩ Гарет Уоркман е попитал на срещата защо европейците предлагат подобни предложения, насочени към само базираните в САЩ компании, но в същото време искат да работят заедно върху развитието на изкуствения интелект. Американските служители са запознати с европейските регулаторни действия за всичко - от поверителността на GDPR, до цифровите данъци. Но мнозина смятат DMA за отклонение от правилата.
"Вместо да развива своята дигитална икономика, Брюксел се фокусира върху регулирането на GAFAM (Google (Alphabet), Amazon, Facebook, Apple, and Microsoft) фирмите”, каза Кристиан Боргрин, който оглавява брюкселския офис CCIA - търговска асоциация, членове, на която са всички големи технологични компании в САЩ. "Видяхме това с вече отменения данък върху цифровите услуги в ЕС. Но това никога не е било толкова изразено, колкото сега в случая с DMA", посочва още той.
Законопроектът за DMA преминава през нормативната уредба на ЕС и ще влезе в сила не по-рано от пролетта на 2023 г. Американските политици се интересуват от него, тъй като депутатите в Европейския парламент са въвлечени в борбата за това кои платформи в крайна сметка ще трябва да спазват правилата. Много е вероятно големите технологични компании в САЩ - Apple, Amazon, Facebook, Google и Microsoft - да бъдат в центъра на вниманието. Остава обаче да се види дали те ще бъдат единствените. Водещ евродепутат, който работи по въпроса, Андреас Шваб от ЕНП, започна дебат в края на май за промяната на прагове, по които ще определят платформите.
Цялата публикация може да прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 3 години Тия канибали от Европейската комисия все търсят нещо да регулират, като почнем от краставиците, през автомобилните превози, та до Технологичните компании. Сега със измислената зелена сделка има да регулират, и да пишат закони, дорде им се откине мозъка. А всяка една регулация, всъщност е бюрокрация и оскъпява услугите отговор Сигнализирай за неуместен коментар