IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новата заплаха пред Alibaba: промените в потребителските нагласи

Все повече купувачи се насочват към пазаруване през стрийминг на живо и други алтернативи на добрата стара електронна търговия

11:09 | 18.10.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Qilai Shen/Bloomberg</em></p>

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

WeChat е под регулаторен натиск да отвори огромната си екосистема, обхващаща социални мрежи и чат услуги. Това обаче е най-голямото ѝ предимство в управлението на трафика към други играчи, занимаващи се с онлайн търговия. Tencent също не е пожелала да коментира.

Потребителските тенденции, които работят срещи Alibaba, са насочването на пазаруването от търсенето към браузването. Въпреки че много китайски потребители все още влизат директно в Taobao или Tmall на Alibaba, за да търсят продукти, други препочитат да пазаруват по време на дигитални интеракции или при потребление на онлайн съдържание.

Лъ Синжу, 31-годишна счетоводителка от Гуанджоу, използва платформи за стрийминг на живо, за да пазарува продукти, включително храна и електроника – навик, който е заменил нуждата от традиционни приложения за електронна търговия.

Лъ твърди, че разглежда Douyin по повече от един час на ден, докато се реди за опашка в заведението за хранене на работата ѝ, докато пътува в градския транспорт или лежи на дивана у дома, след като е сложила детето си да спи. Платформата ѝ спестява време с добре подбраните си препоръки, твърди тя.

„Качеството сега не е по-различно от това, което предлагат онлайн търговците в сайтовете си за пазаруване“, твърди тя. „Платформата може да предложи на потребителите по-интересни продукти, да ги убеди да ги купят по по-интересни начини, отколкото чрез промоции“.

Миналата година Douyin е създала отделен екип по онлайн търговията, а оттогава започна да забранява линкове към външни търговци. По този начин насърчава повече брандове да продават в нейното приложение и да използват собственото ѝ приложение за извършване на трансакции.

Сян Уантин, 25-годишна жена, която се занимава с търговия, от град в централната част на Китай, е продавала сукуленти в Taobao, преди да се насочи към Douyin преди година. По думите ѝ тя харесва възможността да покаже това, което предлага, във видео. Тя се оплаква, че ѝ е трудно да натрупа достатъчно последователи в системата за стрийминг на живо на Taobao.

През януари приложението Taobao Live беше обновено, за да позволи на търговицте да споделят кратки лайфстайл и продуктови видеа. То включи и други популярни сред конкурентите функции, включително подобри алгоритмите си, за да предложи по-добри препоръки, и изгради интерактивни кръгове, в които инфлуенсъри и купувачи да си общуват, твърдят служители на Alibaba.

WeChat също се превърна в силен играч в онлайн търговията със своите над 1 млрд. потребители, които могат да разглеждат и купуват стоки без да напускат приложението.

Междувременно битката за нови клиенти се прехвърли към не толкова развити градове, където Pinduoduo се разрасна, благодарение на агресивните си цени. Миналата година компанията изпревари Alibaba по годишни активни потребители, но купувачите в платформата ѝ все пак харчат по-малко за всяка покупка, отколкото тези в Alibaba.

Компанията на Джак Ма първоначално отговори като се фокусира върху вече наличното си приложение за групово пазаруване, но подцени колко ценово ориентирани са клиентите на Pinduoduo, допълват служители на Alibaba.

След това през 2020 г. Alibaba се фокусира върху друго приложение – Teobao Deals, което се обедини със заводи, за да разработи нови продукти на по-ниски цени. Така например създаде електрическа четка за зъби, струваща по-малко от 10 юана (1,50 долара), твърди вицепрезидентът на Alibaba Уан Хай. Разработката на продукта отне около месец, а за първите няколко дни бяха продадени 100 хил. бройки.

„Най-голямата възможност за растеж на индустрията са клиентите в по-малките градове“, коментира Уан.

За 12-те месеца до юни Taobao Deals имаше над 190 млн. активни потребители. Уан беше повишен до партньор в Alibaba тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:38 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още