IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Време е да измислим по-добри социални мрежи

Отвори се огромна пазарна възможност за създаване на такива, които дават приоритет на потребителите, а не на рекламодателите

12:31 | 09.10.21 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Facebook може би разчита на своя мощен лобистки екип за насочване на законодателството в благоприятна посока. Компанията може също да смята, че разходите за спазване ще се стоварят по-силно върху зараждащите се конкуренти, което ще позволи на Facebook да изкопае още по-дълбок ров около бизнеса си.

Този последен спор и откровеността на собствените й служители със сигурност ще засилят натиска върху Facebook да се реформира отвътре. Похвално е, че Facebook е провела проучване на потенциалните вреди от своите услуги - дори ако според Хауген не е действала достатъчно енергично.

През последните години Facebook инвестира сериозно в системи, управлявани от изкуствен интелект, които да сигнализират за вредно съдържание, и нае 40 000 модератори на съдържание, за да свалят обидни публикации. Създаването на независим надзорен съвет от компанията пък се опитва да въведе известна отчетност в процеса на вземане на решения относно съдържанието - дори ако компетенциите на борда са твърде тесни. Тя спря плановете си да разшири Instagram до по-малки деца.

Въпреки това Facebook е като бебе, което се опитва да хване насапунена баскетболна топка. Компанията няма шанс да се справи напълно с токсичното съдържание, като се имат предвид нейния модел на монетизация и глобалния й обхват. Как Facebook може да следи пороя от вредно съдържание на десетки езици и култури, които не разбира? В Мианмар и другаде компанията е обвинена, че е позволила услугите й да се използват за подбуждане към етническо насилие.

Най-добрата надежда за обуздаване на компанията може да се крие в по-творческата конкуренция и в повечето локални мрежи. Раздробяването на компанията-майка може да не реши нищо, ако „Facebook бебетата“ функционират по същия начин.

Но както предложи Хауген, е възможно да се изгради по-отговорна социална мрежа, която да третира потребителите като съ-създатели, а не като продукти. Джерън Лениър, нестандартният технологист, твърди, че това може да стане, като се даде на потребителите по-голям контрол върху съдържанието, което генерират, и по-голям финансов интерес.

Ако Facebook не може да изгради по-надеждна социална мрежа, тогава е разумно да заложите, че някой друг ще осъзнае как да го направи. Отвори се огромна пазарна възможност за създаване на мрежи, които да дават приоритет на потребителите, а не на рекламодателите. Обръщайки терминологията на Силициевата долина, Facebook се превърна в максимално жизнеспособен продукт. Време е да измислим по-добри социални мрежи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:07 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 4 rate down comment 1
дядя Вова
преди 3 години
Баннали акаунта на оня, де измислил как с 1 клик да се опишеш от всички абонаменти на ФейсФук-а..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 1
evlogi
преди 3 години
Хеххехе..Ми измислете ги бе!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още