Facebook може би разчита на своя мощен лобистки екип за насочване на законодателството в благоприятна посока. Компанията може също да смята, че разходите за спазване ще се стоварят по-силно върху зараждащите се конкуренти, което ще позволи на Facebook да изкопае още по-дълбок ров около бизнеса си.
Този последен спор и откровеността на собствените й служители със сигурност ще засилят натиска върху Facebook да се реформира отвътре. Похвално е, че Facebook е провела проучване на потенциалните вреди от своите услуги - дори ако според Хауген не е действала достатъчно енергично.
През последните години Facebook инвестира сериозно в системи, управлявани от изкуствен интелект, които да сигнализират за вредно съдържание, и нае 40 000 модератори на съдържание, за да свалят обидни публикации. Създаването на независим надзорен съвет от компанията пък се опитва да въведе известна отчетност в процеса на вземане на решения относно съдържанието - дори ако компетенциите на борда са твърде тесни. Тя спря плановете си да разшири Instagram до по-малки деца.
Въпреки това Facebook е като бебе, което се опитва да хване насапунена баскетболна топка. Компанията няма шанс да се справи напълно с токсичното съдържание, като се имат предвид нейния модел на монетизация и глобалния й обхват. Как Facebook може да следи пороя от вредно съдържание на десетки езици и култури, които не разбира? В Мианмар и другаде компанията е обвинена, че е позволила услугите й да се използват за подбуждане към етническо насилие.
Най-добрата надежда за обуздаване на компанията може да се крие в по-творческата конкуренция и в повечето локални мрежи. Раздробяването на компанията-майка може да не реши нищо, ако „Facebook бебетата“ функционират по същия начин.
Но както предложи Хауген, е възможно да се изгради по-отговорна социална мрежа, която да третира потребителите като съ-създатели, а не като продукти. Джерън Лениър, нестандартният технологист, твърди, че това може да стане, като се даде на потребителите по-голям контрол върху съдържанието, което генерират, и по-голям финансов интерес.
Ако Facebook не може да изгради по-надеждна социална мрежа, тогава е разумно да заложите, че някой друг ще осъзнае как да го направи. Отвори се огромна пазарна възможност за създаване на мрежи, които да дават приоритет на потребителите, а не на рекламодателите. Обръщайки терминологията на Силициевата долина, Facebook се превърна в максимално жизнеспособен продукт. Време е да измислим по-добри социални мрежи.
преди 3 години Баннали акаунта на оня, де измислил как с 1 клик да се опишеш от всички абонаменти на ФейсФук-а.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Хеххехе..Ми измислете ги бе! отговор Сигнализирай за неуместен коментар