Против неписаните правила на коментаторската гилдия е да се признае, че има някои сложни проблеми, които не подлежат на прости решения. Но справянето с токсичността на социалните мрежи на Facebook се счита за едно просто решение. С 2,8 милиарда потребители, които представляват около 60% от световното население, свързано с интернет, компанията може би е станала твърде голяма, за да работи, камо ли да бъде регулирана. И все пак куп разхвърляни полумерки все още могат да помогнат за насочване на социалните медии в по-добра посока, пише Джон Торнхил за Financial Times.
Свидетелствата на бившата продуктова мениджърка на Facebook Франсис Хауген пред Сената на САЩ предоставиха допълнителни доказателства, че компанията вреди на обществото и то трябва да реагира. „Вярвам, че продуктите на Facebook вредят на децата, подклаждат разделението и отслабват демокрацията ни“, каза тя по време на изслушването си.
Въпреки опитите на Facebook да урони нейния авторитет, аргументите на Хауген са силни. Компютърен учен по образование, тя е работила във Facebook, Google, Pinterest и Yelp от 2006 г. насам, като е имала достъп до купища вътрешни изследвания на Facebook, които е предала на Wall Street Journal.
Най-разрушителното й обвинение беше, че ръководството на компанията е знаело за проблемите, които Facebook и нейното приложение за споделяне на снимки Instagram предизвикват, но са предпочели да поставят „астрономическите си печалби пред хората“. По този начин те са подвели потребителите и акционерите. Хауген призовава Комисията за ценни книжа и борси на САЩ да проведе разследване.
Изглеждаше че има рядък двупартиен консенсус сред сенаторите по време на изслушването относно спешността на въпроса и необходимостта от намеса. Някои направиха сравнение между Facebook и тютюневите и автомобилните компании, които отричаха, че техните продукти нанасят сериозна вреда, докато законодателите не заключиха другояче.
Сенаторите трябва да привикат изпълнителния директор на Facebook Марк Зукърбърг, за да отговори на показанията на Хауген и да насърчи по-независими изследвания за въздействието на услугите на компанията и начините, по които работят нейните алгоритми. Те трябва също така да подкрепят законодателство за защита на децата и отстояване на поверителността, и да преразгледат законите за свободата на словото и антитръстовите правила.
Дори Facebook приема, че е време да се пренапишат правилата на интернет в САЩ. „Вместо да очакваме индустрията да взема обществени решения, които принадлежат на законодателите, е време Конгресът да действа“, заявиха от компанията.
преди 3 години Баннали акаунта на оня, де измислил как с 1 клик да се опишеш от всички абонаменти на ФейсФук-а.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Хеххехе..Ми измислете ги бе! отговор Сигнализирай за неуместен коментар