Най-новата битка между операторите в Съединените щати започна още преди пускането на iPhone 12 на пазара. Миналата година AT&T започна кампания, чрез която да накара настоящите си клиенти да заложат на новите смартфони и съответно на 5G, вместо да се опитва да привлече нови клиенти от конкурентите си, твърди Кли Малдонадо, старши анализатор в BayStreet Research.
“Телекомите се борят като луди“, коментира Малдонадо. „Казвам на моите клиенти, че битката може да стане още по-агресивна, защото всеки оператор има причини да расте“.
Телекомите са увеличили повече от два пъти разходите си за стимули през последните три тримесечия спрямо година по-рано, сочи оценка на BayStreet Research, която следи продажбите на устройства. Средно един потребител получава около 200 долара отстъпка, спрямо 100 долара година по-рано, посочват още от консултантската компания.
Част от рекламираните оферти са наистина впечатляващи, включително на някои клиенти се предлагат чисто нови устройства без пари или с малки месечни плащания, разтеглени в продължение на много месеци.
Някои анализатори поставят под въпрос колко дълго операторите ще продължат тази битка. Попитан от анализатори през август дали AT&T може да ограничи разходите за субсидии, главният финансов директор на компанията Паскал Дерош коментира, че компанията е доволна от резултатите. „Офертите, които имаме, са конкурентни и са много изгодни за нас“, твърди той. „Така че в обозримо бъдеще не виждам промени в това“.
В много отношения това е завръщане към първоначалния начин, по който клиентите се сдобиваха с първите си смартфони от Apple, силно субсидирани от телекомите, които искаха да развият бизнеса си и да заключат потребителите в двугодишни договори. Но със съзряването на пазара на смартфони телекомите пренасочиха стратегиите си и през 2014 г. започнаха да прехвърлят разходите за телефоните към клиентите чрез месечните сметки.
Докато клиентите се възползват от завръщането на субсидиите от телекомите, същото важи и за Apple, тъй като купувачите гравитират около по-скъпите модели.
През настоящата фискална година средната търговска цена на iPhone е нараснала с 12% до 829 долара, сочат прогнози на анализатори. По-високата цена помогна за отчитането на три поредни рекордни тримесечия, а според анализаторите това може да помогне на Apple да спечели над 93 млрд. долара през фискалната година, завършваща този месец.
„Всичко, което намалява цената за клиента, е добро за клиента, а очевидно е добро за оператора, което го прави добро и за нас“, коментира Кук по-рано тази година. Той твърди, че вярва, че конкуренцията между телекомите ще продължи. „А това е победа на всички нива“, допълва Кук.
преди 3 години Американския пазар на телефони е примитивен. Третия на продаван тел там е LG?! А елжи даже вечи не съществува. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Със същия успех, може да напишете статия, за тайната, на бума, на хуявей в Китай. Като видиш продажбите на епъл в Европа, ти става ясно, че е далеч от бум. отговор Сигнализирай за неуместен коментар