Най-новата битка между операторите в Съединените щати започна още преди пускането на iPhone 12 на пазара. Миналата година AT&T започна кампания, чрез която да накара настоящите си клиенти да заложат на новите смартфони и съответно на 5G, вместо да се опитва да привлече нови клиенти от конкурентите си, твърди Кли Малдонадо, старши анализатор в BayStreet Research.
“Телекомите се борят като луди“, коментира Малдонадо. „Казвам на моите клиенти, че битката може да стане още по-агресивна, защото всеки оператор има причини да расте“.
Телекомите са увеличили повече от два пъти разходите си за стимули през последните три тримесечия спрямо година по-рано, сочи оценка на BayStreet Research, която следи продажбите на устройства. Средно един потребител получава около 200 долара отстъпка, спрямо 100 долара година по-рано, посочват още от консултантската компания.
Част от рекламираните оферти са наистина впечатляващи, включително на някои клиенти се предлагат чисто нови устройства без пари или с малки месечни плащания, разтеглени в продължение на много месеци.
Някои анализатори поставят под въпрос колко дълго операторите ще продължат тази битка. Попитан от анализатори през август дали AT&T може да ограничи разходите за субсидии, главният финансов директор на компанията Паскал Дерош коментира, че компанията е доволна от резултатите. „Офертите, които имаме, са конкурентни и са много изгодни за нас“, твърди той. „Така че в обозримо бъдеще не виждам промени в това“.
В много отношения това е завръщане към първоначалния начин, по който клиентите се сдобиваха с първите си смартфони от Apple, силно субсидирани от телекомите, които искаха да развият бизнеса си и да заключат потребителите в двугодишни договори. Но със съзряването на пазара на смартфони телекомите пренасочиха стратегиите си и през 2014 г. започнаха да прехвърлят разходите за телефоните към клиентите чрез месечните сметки.
Докато клиентите се възползват от завръщането на субсидиите от телекомите, същото важи и за Apple, тъй като купувачите гравитират около по-скъпите модели.
През настоящата фискална година средната търговска цена на iPhone е нараснала с 12% до 829 долара, сочат прогнози на анализатори. По-високата цена помогна за отчитането на три поредни рекордни тримесечия, а според анализаторите това може да помогне на Apple да спечели над 93 млрд. долара през фискалната година, завършваща този месец.
„Всичко, което намалява цената за клиента, е добро за клиента, а очевидно е добро за оператора, което го прави добро и за нас“, коментира Кук по-рано тази година. Той твърди, че вярва, че конкуренцията между телекомите ще продължи. „А това е победа на всички нива“, допълва Кук.


Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
ЦСКА 1948 официално обяви звездата на Спартак
Варненецът Иван Иванов бе обявен за световен шампион в тениса
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Отстъплението на САЩ и Европа от електромобилите дава предимство на Китай
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Лавров: ЕС се опитва да подкопае усилията на Тръмп, като атакува руски активи
Благомир Коцев: Бях изненадан, че ме определиха като потенциален кандидат за президент
ДАЗД за камерите в училищна тоалетна: Недопустимо е!
Изследване: Иберийският полуостров се върти по посока на часовниковата стрелка
преди 4 години Американския пазар на телефони е примитивен. Третия на продаван тел там е LG?! А елжи даже вечи не съществува. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Със същия успех, може да напишете статия, за тайната, на бума, на хуявей в Китай. Като видиш продажбите на епъл в Европа, ти става ясно, че е далеч от бум. отговор Сигнализирай за неуместен коментар