Мечтите на Сон
Сон има опит в постигането на невероятни цели, като разбиването на дуопола в телекомуникациите в Япония и осигуряването на 60 млрд. долара пари от Близкия изток за неговия Vision Fund.
Освен това милиардерът има поглед за успешните проекти. Той донесе първия iPhone на японския пазар. Но когато компанията му пусна Pepper, тя имаше малък опит в проектирането и изграждането на продукти, да не говорим за андроиди.
Очакваният пазар така и не се материализира. Въпреки че Pepper помогна на SoftBank да стане още по-популярна по света, някои клиенти връщаха робота, когато приключеше лизинговият период.
Преди две години SoftBank направи голям опит да възроди своя бизнес с роботи с пускането на автоматизираната прахосмукачка Whiz. Търговският персонал се бореше да убеди клиентите да плащат по 500 долара месечно за продукт, който просто може да чисти открити пространства и понякога се разпада, твърдят източниците.
Търсенето на Whiz беше подкрепено от пандемията, като за тримесечието от април до юни бяха поръчани 8009 бройки, твърди Кеничи Йошида, главен бизнес директор на SoftBank Robotics.
SoftBank е обмисляла и други роботизирани продукти, включително такъв, който прави рамен. Тя продава робота Sevi, разработен от базираната в Калифорния Bear Robotics, който може да носи храна.
Чисто инвестиране
Слабото представяне на SoftBank Robotics излезе на преден план миналата година, след като проблемите накараха Сон да промени стратегията, да продаде активи, за да стабилизира финансовото положение на компанията и да даде тласък на портфолиото от компании, за да даде приоритет на по-склонните да плащат поколения.
SoftBank Robotics започна глобално предструктуриране, писа Ройтерс миналия месец, което включва план за съкращаване наполовина на базираната в Париж работна сила.
По думите на Йошида бизнесът е близо до постигането на рентабилност и е възможно да се насочи към листване.
Конгломератът се насочва към чисти инвестиции през Vision Fund и е продал мажоритарните си си дялове във фирми като Boston Dynamics. Вместо това продължава да купува по-малки дялове в свързани с роботиката бизнеси.
SoftBank е сключила сделки с партньори като Iris Ohyama в Япония и RobotLAB в САЩ. Според главния изпълнителен директор на RobotLAB Елад Инбар все още има нишов пазар, на който Pepper може да бъде продаван на корпоративни клиенти и в сферата на образованието.
„Нашата работа в тази екосистема е да покажем, че има пазарно търсене“, твърди той.