IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

С отслабването на пандемията гейминг индустрията се насочва към мобилните игри

Редица големи студиа вече направиха серия от придобивания, за да си гарантират по-голяма база от потребители

18:30 | 05.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Justin Chin/Bloomberg</em></p>

Снимка: Justin Chin/Bloomberg

Мобилните игри се радваха на ръст още преди пандемията. Повече хора притежават смартфони, отколкото конзоли или персонални компютри, а технологичният напредък означава, че хората могат да играят вариации на сложните франчайзи за конзоли персонални компютри като Call of Duty на телефоните си.

„Като компания ние се насочвам натам, където са играчите. Така че ако хората играят на телефони, ние се насочваме към мобилни игри“, твърди Лорен от Riot Games. Компанията му наскоро обяви, че планира да създаде мобилна версия на своята популярна игра за персонални компютри „Valorant”.

Activision Blizzard, най-големият издател на видео игри в САЩ по пазарна стойност, иска да разшири базата си от потребители до 1 млн. активни играчи спрямо 400 млн. в момента, и използва мобилните игри, за да постигне целта си, твърди Даниел Алегри, който е президент на компанията.

Когато мобилната версия на франчайза Call of Duty на Activision дебютира през 2019 г., играта разби тогавашния рекорд за най-добрата премиера според Sensor Tower, с повече от 100 млн. сваляния по света през първата си седмица на пазара. Никоя друга игра, пускана в App Store или Google Play оттогава, не е генерирала повече сваляния, допълват данните на Sensor Tower.

Activision планира да пусне следващото си заглавие – мобилна версия на франчайза Diablo, по-късно тази година и да направи мобилна версия на всяка от игрите си, при която това е възможно.

EA и Take-Two са отказали да коментират темата, но и те, и други не спират да придобиват студиа за мобилни игри.

През юни Take-Two обяви, че е сключила споразумение за придобиването на базираното в Сърбия студио Nordeus, което притежава популярна футболна игра. Take-Two обяви още, че планира да пусне 10 нови мобилни игри до март.

Zynga, известна с мобилни игри като “Words with Friends” и “Farmville”, също разшири мобилната си империя, за да се конкурира с други играчи. Компанията придоби още мобилно ориентирани студиа през последната година, отколкото през последните четири години взети заедно, а сега работи по игра по „Междузвездни войни“, коментира главният изпълнителен директор на Zynga Франг Гибо.

Развоят от съдебната битка между създателя на “Fortnite” Epic Games и Apple също може да повлияе на икономиката на разработката на мобилни игри. Epic заведе дело срещу Apple през август, като твърди, че производителят на iPhone управлява несправедливо своя App Store, таксувайки твърде много разработчиците, генериращи приходи през приложенията си. Apple отрича тези твърдения, допълвайки, че тези такси са необходими за поддържане на неприкосновеността и сигурността.

Според анализатори, ако съдията, гледащ делото, отсъди в полза на Epic, е възможно повече разработчици да бъдат насърчени да правят мобилни игри, защото вероятно ще могат да прибират по-голям дял от приходите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:28 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още