Предходни идеи на антимонополни специалисти за разбиване на Amazon включваха разделянето ѝ най-малко на четири различни компании спрямо стълбовете на нейната доминация: основните ѝ операции за търговия на дребно; онлайн магазина, в който други търговци на продават стоките си; особено печелившото ѝ звено за изчислителни облаци и логистичните ѝ операции.
Дори и разбиването да е ограничено до отделянето на онлайн магазина, промяната би била забележима за потребителите. През юни Amazon заяви, че проектозаконите могат да доведат до премахването на външни търговци, които предлагат повечето продукти, продавани в платформата.
В изявление Amazon посочва, че всичко това „ще има значителни отрицателни ефекти върху стотиците хиляди американски малки и средни фирми, които продават в нашия магазин, и десетките милиони потребители, които купуват продукти от Amazon”.
Трудно е да се оцени потенциалното въздействие на такъв разпад. Amazon твърди, че подобен ход би означавал край на неща като безплатните доставки, но собствените програми на компанията ще позволят на външните доставчици да изпълняват абсолютно същата услуга за доставка като Prime, без помощта на логистичните операции на Amazon. Това предполага, че компанията може да намери начин да поддържа операциите си независимо от всичко.
Apple
Друг предложен законопроект, Американският закон за избор и онлайн иновации, има сходна цел. Идеята е да се пречи на компаниите, които притежават големи, доминиращи пазара платформи, да дават изкуствено предимство на своите услуги и продукти, продавани в такива платформи. Тези промени биха се прицелили в App Store на Apple, чрез който Apple контролира 100% от пазара на приложения за iPhone. Това е особено печеливш пазар. Експерт, който е свидетел на Epic Games по делото срещу Apple, изчислява, че оперативният марж на компанията от App Store достига до 80%.
Apple твърди, че маржовете на магазина ѝ за приложения не са толкова големи, но отказва да разкрие точно колко са. По време на съдебния процес тя заяви, че общият ѝ марж на печалбата за 2020 г. е бил 20,9%, а App Store не бива да се разглежда отделно от общата печалба и загуба.
Мобилната операционна система на Apple се ползва на шест от всеки 10 мобилни устройства в Съединените щати.
В писмо до Конгреса и в доклад за сигурността Apple определя атаките срещу монопола си върху разпространението на приложения на тези устройства като атаки срещу способността ѝ да ги пази в безопасност.
Потенциалното въздействие може да е по-мащабно както за Apple, така и за клиентите ѝ, като отдели изключително печелившата ѝ „оградена градинка“ от хардуер, софтуер и услуги, която прави продуктите ѝ безпроблемни за ползване от потребителите, но също така ограничава техния избор.
Новите правила и регулации могат да принудят Apple да разбие тази система, като продаде собствения си App Store или позволи на потребителите да зареждат приложения от всяко място, което им харесва. Това може да означава по-лесен достъп за потребителите на iPhone до продукти на други компании, но и потенциални заплахи от рансъмуеър атаки и кражба на дигитална самоличност.