Предстоящият 1 юли се предполагаше, че трябва да е ден за празник за Tesla заради отварянето на нейната гигафабрика в Грюнхайне до Берлин. Но благодарение на ожесточената съпротива на екоактивисти, на бюрокрацията и промените в планирането е неясно кога първите превозни средства ще слязат от производствената линия на първата европейска фабрика на производителя на електромобили, пише Ройтерс.
Tesla вече отложи очакваното отваряне за края на 2021 г. И все пак агенцията за околна среда в Бранденбург, където ще бъде изграден заводът за 5,8 млрд. евро, все още не е дал финално одобрение, което означава, че не може да се изключи забавяне дори през 2022 г.
Какъв е проблемът?
Сложно е.
Tesla и милиардерът Илон Мъск разкриха плановете за завода в края на 2019 г. Мястото обаче частично припокрива зона за защита на питейната вода и граничи с природен резерват, което предизвика силно противопоставяне от страна на местните жители и екологични групи.
Миналата година Tesla трябваше да спре изсичането на гора на мястото, след като природозащитниците от местната група Nabu подчертаха риска за редките местни видове змии, чийто зимен сън може да бъде нарушен от отстраняването на дърветата.
Змиите трябваше да бъдат спасени преди Tesla да продължи, но бяха предприети много други усилия за спиране на работата на обекта по екологични причини.
„Хиляди хектари гори ще бъдат изсечени за създаването на необходимата инфраструктура и жилищно пространство“, твърди Мануела Хойер, която живее на около 9 км от мястото и е член на местна кампания, която се противопоставя на строежа. „Изграждането на подобен завод в защитена зона за питейна вода всъщност е престъпление срещу околната среда“, казва тя.
Нейните коментари отразяват по-широката тенденция в Германия, включваща проекти за възобновяеми източници на енергия, като вятърни паркове, които са критикувани от жители, които се страхуват от въздействието им върху локалното местообитание.
Наистина ли е това?
Не.
Бюрокрацията също тежи на Tesla. Засега компанията работи на база на предварителни разрешителни за строителство, а големите фабрични халета и структури вече са построени върху 740 акра земя, която компанията е купила за 43,3 млн. евро.
Но само когато Агенцията по околна среда в Бранденбург предостави окончателно разрешение, заводът може да бъде отворен.
Въпреки че преди това беше казвала, че не може да сподели кога ще се случи, всеки проект, получил предварително разрешително в Брандебург,, в крайна сметка е получил финално одобрение.
преди 3 години Чета и плача. До къде го докараха немците. Какъв позор - да крадат чужди технологии подобно на алкохолизираните руснаци! Не върви на добре този западен сват, щом съюзници се подслушват и си крадат технологии... :[ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години В Китай са на компартията, никога не са негови :)По примера на холандската фабричка човека просто опита да глътне едни зелени квоти ПАК. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години никой не го караше да строи там... в ЕС има хиляди места по добри за тая фабрика.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години know how за какво ще придобие от немската света троица ... ?! чисто любопитство ... ?! самите ауди и мерцедес си признаха от шефските отдели , че са на по петилетка след тесла технологично . че даже оня от мерцедес твърдеше допреди година-две , че електрическите камиони били невъзможни от физическа гледна точка . естествено го пенсионираха бързо с почести , и сега друга песен пеят . и ревът за милиардни субсидии . че и тесла им била длъжна да им осигури достъп до нейните зарядни станции ... !! ... май и със закон ще я принудят . а за софтуера сигурно над 10 години им е изоставането . те до миналата година повечето от тях я имаха софтуерни отдели за съгласуване от по стотина човека я не ... :))) ... нали ги беха изловили преди 4-5 години и бмв и мерцедес , купили по няколко model S и ги въртя тестовите им шофьори по трасетата им към заводите . даже се въртеше и снимка на една разкостена тесла в гараж на некой от троицата беше ... :))) ... дръж се сериозно ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Идеята му беше да наеме инженери от Мерцедес, БМВ и Ауди и така да спечели ноу-хау, а и индиректно да удари конкуренцията от Германия. Но аз мисля, че Полша или Чехия бяха много по-добри дестинации за завода, досега щеше да е готов. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години за "изсичането на гората" , нарича се почистване на площадката , тесла са обещали да засадят за всяко отсечено дърво по три , където посочат местните организации . и това е вече направено ... даже мисля , че още миналата година го изпълниха окончателно . в тексас инсталират машини вече , в шанхай строят на съседна площадка съоръжение за рециклиране на батерии на тесла . такова са предвиждали и за грюнхайде ... а документите за изграждане , поне които бяха публикувани , и им хвърлих едно око , действително са впечатлителни с детайлността си за такава публичност . такива схеми и скици обикновенно не се публикуват въобще . впредвид , че мъск обикаля по други дестинации из Европа , германците имат шанс 50:50 да се разминат с гигафакторито ... мдаа ... типичен случай , цар дава , пъдар не дава ... :))) ... от министерството на промишлеността даже лично министъра се беше ангажирал ... ама нъц ... вагонетките и синдикатите в металургията силно лоби в левашката партия дето спъва нещата ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Абе що се занимава чичо Илон с тия германци, до сега да си беше построил 2 гигафабрики в Китай... :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар