Приходите на Amazon в категорията „Други“, която включва рекламата, са нараснали със 77% до 6,9 млрд. долара – „поредна индикация, че скокът на бизнеса на Amazon от миналата година не показва признаци на отслабване“, твърди Никол Перин от eMarketer.
Google прекара последното тримесечие, показвайки повече реклами от компании за търговия на дребно и от туристически фирми, желаещи да достигнат до потребителите, които са готови отново да харчат. Главният финансов директор на Alphabet (компанията майка на Google) Рут Порат заяви, че продължителността на тази тенденция ще зависи от темповете на възстановяване на света от коронавируса. Но някои анализатори са по-големи оптимисти за възможностите на интернет гиганта да се възползва от голямото отваряне на икономиките през следващите месеци.
Филип Шиндлер, главен бизнес директор на Google, твърди, че успехът се крие в комбинацията от онлайн и офлайн покупки, улеснени от продукти като Search, Maps и YouTube.
„Тенденциите вероятно ще се запазят, докато по-широкото икономическо възстановяване продължи през 2021 г., и тенденцията за насочване към дигиталните услуги стане по-постоянна“, коментира анализаторът на JMP Securities Рон Джоузи. „Бяхме най-впечатлени от резултатите на рекламата в основната търсачка, след като Google подчерта силата си в повечето рекламни категории, а търговията на дребно и пътуванията се радват на подновен интерес от страна на потребителите“.
Приходите от реклама и онлайн търговия на интернет гигантите бяха имунизирани срещу част от проблемите, с които се сблъскаха други технологични компании по време на пандемията. Apple, която също е е разследвана от Конгреса, генерира по-голямата част от приходите си от хардуер, което означава, че е по-уязвима към рискове, свързани с веригата на доставките. Тази седмица директори от компанията заявиха, че Apple ще понесе удар на стойност между 3 млрд. и 4 млрд. долара за тримесечието до юни заради недостига на чипове, който засяга iPad и Mac – две продуктови линии, които станаха особено популярни по време на пандемията.
Сега Apple се фокусира все повече върху приходите, които не идват от хардуер, а от App Store, Apple Music, гейминга, облачното съхранение на данни, техническата поддръжка, рекламата и видеото. Подразделението ѝ за услуги вече генерира над 50 млрд. долара годишни приходи.
Twitter, която е значително по-малка по размер от Facebook, не успя да капитализира напълно бума на онлайн рекламата, отчасти защото компанията продава повече реклами, целящи да помогнат на компаниите да подобрят разпрознаваемостта на брандовете, а не толкова реклами, каращи хората директно да купуват продукти. Докато потребителите си стояха вкъщи, залепени за телефоните, онлайн пазаруването се превърна в нещо нормално. Разходите, които някога отиваха за пътувания и събития, се насочиха към хранителни продукти, домашни ремонти и мебели.
Междувременно Pinterest и eBay записаха ръст на активността на време на блокадите, но предупредиха, че този бум едва ли ще се запази.
Facebook също очаква потребителите да не са толкова зависими от нейните приложения за развлечения и връзка, когато се ваксинират и се върнат към общуването на живо с приятелите и семейството. Но връщането назад едва ли ще е толкова мащабно, че да засегне инвеститорите.